Nekromanti Karaktär

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Re: Lite svårt att jämföra

Penna+övrig skrivutrustning, kläder (inklusive toppig hatt), magikompendium (formelsamling fast billigare...) och en vattenflaska. Det är väl typ allt.

/Henrik
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Döda dem inte!

Det ger dig bara ett gäng sura spelare som kommer försöka maxa sina karaktärer ännu mer nästa gång.

Om du tycker att dina spelare har tråkiga karaktärer (och ett gäng vapenmästare _behöver_ inte vara tråkiga) så tala om det för dem och se om de också tycker så. Det är ju fullt möjligt att de kan tänka sig att byta karaktärer, alternativt skriva ihop intressanta bakgrunder.

/Henrik
 

Mr SL

Warrior
Joined
28 Dec 2000
Messages
395
Location
i ett obetydelse löst ställe
jag tycker inte värderna är det viktigaste men har är min karaktär som jag rollspelar denBakrund
Latiuz famlig dödades av tiraker då han var 5 år han kan fortfarande höra hur mamma skriker då dom hugger i henne medan hon håller det yngsta barnet i famnen. Han låg tyst nere i källaren vid tillfallet och såg genom springorna hur dom kallblodigt mördade hans far. Latiuz låg kvar flera timmar efter dådet och grät, han låg nere i källaren tills hans farbror Renndil hämtade upp honom. Renndil var en fattig och kriminell man men han försörjde Latiuz med mat och lära. Vid 15 års ålder var Latiuz en mycket skiktlig man och det var på hans 15års dag han fick sitt svärd av sin farbror, det hade tillhört hans far ett vackert med fina utsmyckningar och skarp ägg.
Det var olikt Renndil att ge bort något så han frågade varför just han hade fått det. Det har varit en tradition i 500 år att den son av släktet som först fyller 15 får svärdet.


Beskrivning
Latiuz är 27 år och har svart långt hår i hästsvans. Hans ansiktsdrag är mjuka i undantag för ögonen som är inåt sjunkna och med svarta buskiga ögonbryn som får han att se argsint och nästan sinnes rubbad ut. Han klär sig i en svart långrock och under den har han brynja. Han bär alltid sin fars svärd i ett hölster vid sidan av rocken.



Beteende
Latiuz är fullkomligt känslokall då det gäller andra varelser han är den personen som skulle mörda ett barn om han fick betalt för det. Den enda gången Latiuz gråter det är under hans mardrömmar om sin famlige förlust. Han beter lugn och om någon retar hans person så svarar han med ett rysligt leende. Latiuz ses som humor lös och han skrattar aldrig.

värderna kommer snart
 

inte

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
135
Location
Boden
Re: Döda dem inte!

JAG ÄR GUD !!!!!!!!

nä det är inge kul när dom gör ob7t6 i skada å dom ska få nya roligare karaktärer

dessutom är jag spelledare mot min vilja jag hade helldre varit spelare
 

Cervantes

Veteran
Joined
8 Feb 2001
Messages
33
Location
Krokek
Alltid kul att jämmföra gubbar.

Stammhövding Lhaimar Stålkrossaren
(Kraggbarbar)

Sty: 22
Tål: 19
Rör: 13
Per: 12
Psy: 10
Vil: 20
Bil: 9
Syn: 14
Hör: 13

Kraggstrid: 24 (Egen stridskonst)
Undvika: 18
Armborst: 16
 

Carwelan

Veteran
Joined
15 Feb 2001
Messages
7
Location
Rånäs,Sverige
Tyvär är jag SL men kan visa en spelares,Han hade denna gubbe i 2 år och var framgångsrik,tills han dog en ärofylld död...

Namn :Manzoran Karem
Yrke :prisjägare
Ras :Kraggbarbar
Kön :Man
Längd :220 cm
Vikt :140 kg
Kropp :Massiv

STY :20
TÅL :21
RÖR :15
PER :12
PSY :16
VIL :19
BIL :10
SYN :13
HÖR :13

Speciellt: Hade ett väldigt bra svärd som han fick genom att
ta ihjäl 2 grottroll.Svärdet gav 6T6+3 i Hugg...Packåsna
Silverförgylld rustning = S,Rustning)
FV
Svärd :23 - 8T6+3 i Huggskada
Sköld :21 - 35 i bryt (NY)
Båge :16 - Serinebåge

Rustning H K S BV Vikt
Hjälm, 1-3 45 38 50 35 11.0
S,Rustning 4-11,14-24 35 30 40 35 52.0

Övrigt
Fin och Stark Kragghäst,Känd far,Goda kontakter:1 magiker(ganska skicklig,Elemetarmagiker) 1 Ordensriddare(M,skicklig)1 Gladiator (Han lever) 2 Bondar(tjänar bra)
 
Top