Nekromanti KARAKTÄR MODULEN

G

Guest

Guest
När jag skriver monster och bestar menar jag inte cykloper som är 50 m stora utan personer/djur som är ungefär som purgaterna och citerna dvs medel monstruösa.
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Jag förstår att du inte menar "mega monster" som cykloper och liknande, och jag håller med om att det inte skulle skada med lite värden till djur. Däremot tycker jag inte att det ska finnas en större mängd monster än vad som beskrivs i grundreglerna, oavsett om dessa monster är medelmåttiga.

[Hobert]
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Hmm....ja ja...jo jo, men är verkligen beskrivningar/supplement om monster/demoner det man saknar mest? Finns det inte en uppsjö av saker som bara nämns kortfattat i grundboken som känns lite mer angelägna. Typ Alver,Dvärgar,Mörkret,Kyrkan,Furstarna. Det har varit en massa babbel i det här forumet om att det vore bra med supplement om vapen, rustningar, kartor, monster, etc. Allt sånt känns bara onödigt. Sånt kan man komma på själv på en sekund. Nä, jag vill hellre ha djupare beskrivningar om kultur, politik, historia, religion etc.

Cell, för bövelen, ge ut lite vettiga saker!!


"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Det kanske finns en massa megamonster, men dessa bor på platser dit inga rollpersoner kan komma...

/P.
 
Top