Nekromanti Kaoshorderna

Dark Lotus

Warrior
Joined
18 Oct 2008
Messages
245
Location
stockholm x)
Jag fundera lite över åter igenom om kaostenarna när dom samlas och när man nedkallar kaoshorderna..Skulle ni säga att dom är mäktiga demoner eller gudar?
och vilka speciella kaoseffekter skulle dom ha som inte står med i böckerna? x)

Vore kul att läsa lite mer om dom tex i nån kommande fenix artikel..*host host ,hint hint*


//just an random chaotic question
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Jag skulle säga att de är varken eller. "Kaoshorder" är, som namnet antyder, Ataxatropiska väsen. De består liksom elementarerna och de kosmiska varelserna av ren magi, i detta fall ataxatropi. Ytterst instabil kropp, skulle jag tro.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag skulle säga att "kaoshorderna" är ett typexempel på ett fall där man bör sjunga tralala och låtsas som att det inte existerar.

- Ymir, anser
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Ymir said:
Jag skulle säga att "kaoshorderna" är ett typexempel på ett fall där man bör sjunga tralala och låtsas som att det inte existerar.

- Ymir, anser
Faktum är att Ymir anser korrekt. Tycker jag. Även om jag håller hårt på mina teorier om varelser byggda av magisk essens, så låter "Kaoshorderna" ALLDELES för mycket D&D för min smak. <.<

//Kraetyz, som paradoxalt nog skrivit en kampanj om det "officiella" Mörkret
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Kaoshorder låter mer som warhammer än Eon, Ymirs råd är väl det bästa om man tycker så.

Om man nu tycker att kaoshorder och Eon går jättebra ihop med varandra så är Kraetyz idé ungefär det samma som jag tänkt mig. Ataxatropiska varelser helt enkelt.
 

antorax

Swordsman
Joined
11 Aug 2003
Messages
568
Jag kommer förmodligen att göra så... att strunta i vad som står där, eller åtminstånde modifiera grovt. Funderar på att slänga in lite demoner/monster som de i Snösaga. För mer information se Snösaga (drakar och demoner 6). Jag skulle nog kort beskriva dem som is-orker med.

Alltså en ny (enligt människor) onskefull ras som invaderar. Inte tiraker då jag skulle vilja ha dem på den goda sidan i den sista striden. Jag skulle nog använda mig utav reptilmännen som finns i någon utav monsterböckerna. Eller något is-ork/tirak-folk som vandrar ner ifrån de stora vidderna i norr. Tillsammans med en lååång vinter.

Eller helt enkelt skita i allt sånt, och köra på krig mellan nationer, och inbördeskrig. Känns egentligen mest Eon att göra så.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Fryksdal: Snötroll som styrs av Kung Frost eller vad han heter, den där bortglömde isguden uppe i Veddo-trakterna. Han blir galen, och tar kontroll över istrollen för att återigen bli en gud. :gremwink:

Eon är väldigt mundant (pun intended but disregarded), men jag skulle jävligt gärna göra något mer episkt. Har ju skrivit smådelar på en kampanj som handlar om att stoppa Mörkrets framfart, men det blev för high fantasy så jag gav lite upp på det.

Men något i stil med Fjärrskådartrilogin i grad av UBERCOOL MAGI OMG DRAKAR ÖVERALLT, dvs inte så jävla mycket. <.< Visst, det blev drakar på slutet men sjuhelvete vilket bra avslut.

//Kraetyz, som anser att Robin Hobb är bättre än både Eddings och Tolkien
 

Jeeves

Veteran
Joined
4 Nov 2009
Messages
54
Location
Hässleholm
Varför vill man alls spela Eon egentligen? Jag gjorde det för några år sedan men det blev bara två-tre äventyr. Mer än så och man är regel-masochist. Grundreglerna isig är långsamma men med stridsteknikerna blev det helt olidligt.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Petter: Jag har funderat på det där, samt diskuterat lite med folk. Jag tänkte mig att när det frammanas drar de enorma magiska styrkorna till sig slumpmässiga små föremål i närheten, allt från damm till böcker till katter, och organiserar dessa i en vagt humanoid skepnad. Ganska roligt.

En annan ide vore helt enkelt en skimrande multikromatiskt (älska ordet) varelse utan någon egenlig form. Skulle väl kunna typ, en jävla massa kasta-folk-utför-stup-magi. xD
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Jag gillar iden med att den drar till sig föremål. Det skulle också matcha de magiska varelserna i mystik och magi. Det skulle fortfarande vare omöjligt att göra stats, om man inte har samma stats oavsett var det är för föremål den är gjord av.
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Den skulle kunna dra åt sig 50kg/rang, och sedan har den olika storlek. Så en ataxatropisk dammvarelse blir typ... Jäääääävligt stor. Om den har fixad vikt är det enklare att skriva stats för den.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Man slipper improvisera och har en massa material att ta av, helt oväntade situationer kan bli "rättvisa" när det inte är upp SL att hitta på något. En orch sköt dig med en bajsdoppad pil? Jaja, +2ob på infektionsslaget då!
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Trolla inte. Det här inlägget är fullkomligt överflödigt i sin kontext och hade knappt haft ett existensberättigande ens som egen tråd. Jag avråder bestämt er från att fortsätta skriva i den här deltråden.

- L
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Kanske inte har något med saken att göra men den på den senaste tiden har jag bestämmt mig för att magi skall synas när man alstrar och så vidare om man inte väver dolt.
Och när spelarna stötte på en kamorf som alstrade ataxatropi så beskrev jag det som en sorts vivel utav revor och sprickor i tid och rum som blinkade och skruvade sig likt abstrakta kubismiska mönster runt kamorfens hand.


/Poseur gillar inte heller kaosvarelser.
 
Top