Nekromanti Kanske lever vi i en illusion??

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Rollformuläret från regelboken som pdf HÄR ...

Bifogar en pdf på det rollformulär som finns längst bak i regelboken. Jag har testat att skriva ut både fram- och baklänges på tre olika skrivare här på jobbet. Funkar utmärkt.

/Dante
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
trudvang

Jag tycker personligen att Trudvang skall komma först. Inte nödvändigtvis som bok (som ifs borde komma senare) utan snarare lite matnyttig info (ung. som "Gazetter" till D&D 3) på webben. Men jag ser gättegärna en monsterbok (gör den dock inte som EONs) innom snar framtid.

Edgar - som väntar på "vinterskogens hemlighet"...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Icke-Äventyrsspel

"Såg du någonsin DoD-produkter inte skrivna av Äventyrsspel?"

Äventyret Tvillingbergen gavs ut av Titan Games. Det var uruselt (sämre än Sarkath Hans Gravvalv, Skelettbyns Hemlighet och Altors Baksida ihop, typ), men det var inte därför Titan hamnade i konflikt med Äventyrsspel, utan på grund av varumärkesintrång.

Dessvärre - de borde ha stämts för olovlig uselhet istället för varumärkesintrång. /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Aron

Veteran
Joined
24 Nov 2000
Messages
25
Location
Växjö, Sverige
Re: Rollformuläret från regelboken som pdf HÄR ...

apropå svårigheter med att skriva ut rollformulären;

Jag hade också problem, men det löste sig med senaste versionen av acrobat. ladda hem den. det löste problemen för mig.

Aron
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: En jätte!

Varför skulle små källarföretag göra så fantastiskt bra produkter. Ju mindre och mer ideella företag, desto sämre produkter (I stort sett).

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Re: Rollformuläret från regelboken som pdf HÄR ...

Jag skulle uppskatta ett riktigt bra rollformulär istället för det värdelösa som finns med i grundreglerna... och då menar jag inte att ladda hem, utan tryckta formulär.

Ezping Orm
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
"Till en början skulle jag gärna se någon form av "Vad en rollperson vet som sin omvärld"-bok - något som man utan risk kan ge sina spelare att läsa igenom. Allmänbildning om världen helt enkelt, som varje normal invånare i Trudvang borde känna till.>"
Vad du menar är väll något i stil med "Spelarens Handbok"? Jag tycker det är en välldigt bra ide men jag tycker att den borde vara i bokform( jaja, "önsketänkande" men man får väll tycka vad man vill... eller?) eftersom det är mer lätthanterligt och framförallt roligare. Resten av ditt inlägg håller jag med i och det du sa om att SL också vill ha mystik blev jag glad över eftersom jag nu inser varför jag känt mig lite obekväm när det kommer till "resebrochyrer" som du kallar det.



/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Re: En jätte!

Så du har aldrig varit en finnig tonåring? Och du, om du tycker att det är dåligt med fler spelare kan du uppoffra dig för oss andra och sluta spela.

Om finniga tonåringar kan driva bort sådana från konvent som inte går dit om inte alla deltagare uppfyller deras höga näsan-i-vädret-standard för "bra rollspel", fram för mer finniga tonåringar. I hög hatt och läderbrallor.

Erik
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,473
Location
Helsingborg
Re: Trudvang!

<EM>Vad sägs om att ge bara hintar till spelarna i en allmänbildnings-bok (Snabbläst gärna) och i den "riktiga" boken OCKSÅ ha hintar till SL, men skriva i en liten ruta under "er" förklaring</EM>

Bra idé Arvidos. Faktiskt så har Deadlands (Pinnacles) böcker en sådan sak. En del i boken för spelarna ger en massa mystiska saker. En del som SL (el. sheriff som det heter i spelet) kan tillåta att en spelare läser och en som är till för SL som förklarar spelarsidorna.

<B>Dante:</B> Jag kunde inte få tag på pdf-filen.

Själv skulle jag istället för att ladda hem köpa ett par rollspelsark a 20 st (jag <EM>brukar</EM> inte ta kål på mina spelares RP:er) för kanske 40-50 kr.

[color:green]Han</font color=green> som är 20 och fortfarande finnig /images/icons/frown.gif
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Re: En jätte!

hmmm... jag har inte haft mycket kontakt med rollspelare utanför min egna spelgrupp... så uttrycket hög "hatt och läderbyxor" känner jag inte till... men dock har jag en fråga, efter mina 8 år som rollspelare, varför är nästan alla rollspelare sånna töntar? (passar in på beskrivningen "finniga tonåringar")har aldrig fattat det... jag menar jag är absolut ingen sånn... (OBS! Jag menade inte att mucka gräl, om någon känner sig träffad av detta inlägg så ber jag så djupaste om ursäkt..)

Hygglo was here | KoRn Rules
/images/icons/cool.gif
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,483
Location
Stockholm
Ja, typ som en Spelares Handbok, fast utan en massa regler. Bara info om vad en nyskapad rollsperson rimligen vet om den värld han lever i. Lite info om geografi, religion, kultur m.m. Saker som gör det lättare för spelarna att orientera sig i världen.

- d -

dilandau@another.com | se.spel.rollspel
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Trudvang!

<I>Dante: Jag kunde inte få tag på pdf-filen.</I>

Inte jag heller; browsern svarade med nån FileNotFound-variant.

<I>Han som är 20 och fortfarande finnig</I>

Jag är 35 och får fortfarande enstaka finnar emellanåt. Fast då har jag en fru som tycker det är kul att klämma ut dem också...

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Varför jag går på konvent

<I>Jag går på konvent för att träffa folk - Tobbe, RipperDoc, Ackegård, Gillbringarna, Marco, CJS, Åke (nej, inte Rosen),</I>

Sistnämnda beror väl främst på att hr Sundelin och jag ytterst sällan brukar befinna oss på <I>samma</I> konvent, om nån undrar. (-:

--
Åke
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Rollspelare = töntar? ...

De rollspelare jag träffar som har andra intressen än rollspel är som folk är mest. Alla som snöar in på en grej brukar vara lite skumma. Professorer är ju ett klassiskt exempel: de ägnar nästan hela livet åt ett ämne och blir därmed lätt världsfrånvända. Det finns ju t.o.m. idrottsnördar (fast de tenderar att se bättre ut än rollspelsnördar).

/Dante

<font size="1">P.S. Jag är medveten om att jag generaliserar. D.S.</font>
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Hurdududu [OT]

Vad är det här för påhopp? Jag trodde det här var ett civilicerat forum. /images/icons/mad.gif

Jag är rollspelare. Inte bättre, eller sämre, än någon annan utan en rollspelare i mängden. Och jag anser inte att många nya rollspelare är bra. Jag är inte intresserad av att "hänga med" i utvecklingen, jag vill bara lira lite schysta RPG.

Därför är jag höggradigt ointresserad av att attraheta nya (unga) spelare till hobbyn. Jag är också ointresserad av att nya spel följer TSR's framgångsrecept (för att jag har spelat Dungeons and Dragons fullt tillräckligt mycket på engelska).

Jag tänker inte göra dig någon tjänst överhuvudtaget. Speciellt tänker jag inte sluta spela rollspel för att du inte tycker att mina åsikter är rumsrena i "fina" rollspelssverige.

/Kalil
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Hurdududu [OT]

<I>Speciellt tänker jag inte sluta spela rollspel för att du inte tycker att mina åsikter är rumsrena i "fina" rollspelssverige.</I>

Så... Först vill du att andra inte ska börja spela därför att de inte är bra nog för dej, sen blir du sur för att nån annan säger nåt liknande om dig själv. Hur ska du ha det?

Läser man dina tidigare inlägg så tycker jag det står rätt solklart att det är <B>du</B> som anser dig för "fin" för andra, inte tvärtom.

--
Åke
 
Top