Nekromanti Kan skaparen av transmutering stiga fram?

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
Nej, transMUTERING

Den rubriken som finns i mystik och magi. Transmutering, en liten förklaring om essensiella salter och essensers vibrationer samt de tre grundrikena och så vidare...

Inte transformering, det är en helt annan sak.

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
Nope.

Jag menar precis det jag säger. Transmutering, ren magiteori i mystik och magi.

Eons magi ligger mig varmt om hjärtat och jag vill veta mer om magins innersta väsen... Err, ok det låter kanske en smula pretentiöst. Men jag vill som sagt veta mer om just transmutering. Jag gillar delen om mercurium salt och sulphur...

Så, jag menar precis det jag säger, jag vill veta mer om transmutering. Och eftersom der inte står något mer i mystik och magi än just den halva sidan som behandlar transmutering, så vill jag ha tag i skaparen till de reglerna och om möjligt krama ur lite mer information om det.

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Nej, transMUTERING

Ok. Jag fattar noll om just den delen och orkar inte fördjupa mig.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Nope.

Tala med krille. Han har hittat på massa regler och magiteori och kommer dela med sig.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Nope.

Jo jo men jag menar magiteori. Trots allt finns ingen praktisk användning av esensser och det hela ligger på ett plan där man använder sig av teori och försöker förklara nya fenomen. Jag trodde du tagit med det i dina olika magiteorier.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Nope.

Kommer man få tillgång till mer av denna magiteori från neogames? Tror inte det men kanske kan det stå med i codex?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Nope.

"Kommer man få tillgång till mer av denna magiteori från neogames? Tror inte det men kanske kan det stå med i codex?"

Jag kan inget lova, även om jag då och då får ett ryck och skriver på den. Betrakta en magiteori-produkt som non-existent tills någon från Neogames säger något och sätter upp den på releaseplanen. Fram till dess kanske Rafali kläcker ur sig en och annan föreläsning.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Nope.

Inte i vår grupp. Vi torterade henne för att få info om liego colonan (thalaskisk lönnmördare och magiker). Vi dödade henne sedan för att inte lämmna några spår om vilka vi var för några. Det var visserligen 35 år fram i tiden så hon kan nog komma fram med något mer innan dess.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
Krille...

Då undrar jag i alla fall, hur tar man kontakt med den här Callepersonen då?

I'll lay it plain for'ya.

Jag håller på att skapa en lärlingskampanj för mina spelare där de från början tar rollen av just magikerlärlingar. Så jag vill veta en hel del om just magiteori innan jag ger mig in i rollen som magilärare. Det är ju ingen mening med att försöka spela en roll med enorma magiska kunskaper om man själv inte kan svara på de mest korkade frågor (som mina spelar brukar ställa, i bland kommer frågor som: "Ok, men finns det något samband mellan fältens täthet och den här ekvationen du just lade fram för oss?")... Och då vill inte jag stammande muttra något i stil med "Ehhm... Uhhm... Err... Jag... Eh, han förklarar det för er så att ni förstår."

Det känns ganska så fånigt som SL att säga så där, och därför skulle jag helst vilja kunna korrekt förklaring helt själv.

Dessutom ligger det ju ett helt personligt nöje i att just veta hur världen fungerar.
Så slutlledningsvis undrar jag om man kanske kan få tag i den här Calllepersonen på något sättt och krama ur en skvätt magiteori ur honom... Eller är det kanske bäst om jag lägger kampanjen på is?

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Calle är...

...Carl Johan Ström och skapare av EON. Du kan skicka ett mail till honom. Hans adress står på neogames hemsida.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Rätt skall vara rätt. =)

Calle är en av skaparna, de övriga är undertecknad och Krille.

-Marco Behrmann
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Krille...

"Det är ju ingen mening med att försöka spela en roll med enorma magiska kunskaper om man själv inte kan svara på de mest korkade frågor (som mina spelar brukar ställa, i bland kommer frågor som: "Ok, men finns det något samband mellan fältens täthet och den här ekvationen du just lade fram för oss?")... Och då vill inte jag stammande muttra något i stil med "Ehhm... Uhhm... Err... Jag... Eh, han förklarar det för er så att ni förstår.""

Självklart ska du inte muttra fram något sådant. Du svarar istället snabbt och rappt "Naturligtvis, men det får ni som övning till nästa föreläsning. Nu vidare till..." Eller kanske pekar finger rakt mot den frågvisa spelaren och kontrar med "DET kommer i B-kursen som börjar nästa termin."

Eller så improviserar du.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Orchson

Veteran
Joined
6 Jun 2001
Messages
174
Location
Göteborg, Sverige.
Skitbra...

Tack så mycket för hjälpen.
Skall förpesta hans mail med några frågor efter att jag byggt färdigt alla andra detaljer i min kampanj.

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Hemst ledsen.

Jaja. Men calle är trotts allt den som leder hela saken. Förlåt om jag missade er två.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 
Top