DoD Kan rollpersonern hjälpa varandra vid dödsslag?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hello!

Har fått en fråga på ett annat forum om huruvida en rollperson kan hjälpa en annan vid döddslag, och därmed ge fördel på dödsslaget?

Vi har inte kört med det, mest för att dödsslag oftast händer när striden är i full fart och alla har fullt upp. Och så finns ju LÄKEKONST som separat regel.

Vad tänker ni andra?

/M

Hello!

Har fått en fråga på ett annat forum om huruvida en rollperson kan hjälpa en annan vid döddslag, och därmed ge fördel på dödsslaget?

Vi har inte kört med det, mest för att dödsslag oftast händer när striden är i full fart och alla har fullt upp. Och så finns ju LÄKEKONST som separat regel.

Vad tänker ni andra?

/M
Regelmässigt vet vi ju att man inte får pressa Dödsslag, så jag tänker faktiskt nej på denna då det är tydligt det har ett eget regelverk - och iom LÄKEKONST existerar, som du säger, så finns ju lösningen där. Jag har tillåtit Tonkonst ge fördel på dödsslag, men har för mig Tomas officiellt sagt det inte skulle gälla för detta.

Man kan ikke hjælpe med et dødsslag
Men hvis man bruger sin action på at "Redde liv" med et lægekunst slag, skal den døende ikke mere slå dødsslag 1000004129.png

Back