Nekromanti kan ni/någon gjöra så att..

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nej, nej och åter nej... (från min sida).

Jag kan dock tipsa om IRC där man kan registrera en kanal och spela i kanalen, det borde fungera utmärkt. Eller för de som har MSN Messanger kan ju skapa gruppsamtal med flera deltagare och spela där.

/Seinet Wintermute - Börjar 08.30 i morgon (tidigt)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det funkar bra med IRC

Jag kan dock tipsa om IRC där man kan registrera en kanal och spela i kanalen, det borde fungera utmärkt. Eller för de som har MSN Messanger kan ju skapa gruppsamtal med flera deltagare och spela där.

Funkar aldelse utmärkt tycker jag ! Vi köt T8 via IRC & det funkar bra. Det har tagit mitt rollseplande till nya vyer iaf, eftersom jag inte testat det förut.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Det funkar bra med IRC

skulle vilja testa det via irc, men jag har ju modem så det funkar nog inte så bra...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Det funkar bra med IRC

"skulle vilja testa det via irc, men jag har ju modem så det funkar nog inte så bra..."

Det beror på ur vilken synvinkel. IRC är snuskigt o-bandbreddskrävande och funkar därför ypperligt med modem, men å andra sidan så sitter man lätt online farligt länge... :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ja, jo..

Nackdelen med modem är ju just att det kostar per minut & kanske inte är lika snabbt som bredband.. Tänkte inte på det eftresom man vänjer sig farligt snabbt med bredband..
Men ändå, modem eller inte, testa & se vad du tycker om det !!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Till skillnad från vad Seinet säger..

..Så kan man använda andra, långsammare, former än IRC. Som email och forum, då det går att ladda ner det senaste meddelandet, läsa i lugn och ro, skriva ett nytt, koppla upp sig och skicka..

PBeM (Play by email) och PBF (Play by forum) har alltså lite andra förutsättningar, och därför blir det lite mer av "interaktivt historieberättande" som rollspel beskrivs som ibland: Spelarna får se till att beskriva lite själva, för annars blir varje spelarmail extremt kort..

Kan vara trevligt om man är en historievävare i hjärtat. :gremwink:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: hur fungarar och...

IRC betyder Internet Chat Relay (eller något liknande) och det är olika Chatnät som man kommer åt med hjälp av mIRC eller IRCle. De fungerar ungefär likadant som funplanets eller aftonbladets chatter.
 
Top