Hej!
I helgen ska jag spela en solokampanj med en spelare som ska bege sig in i Damarien. Rollpersonens uppdrag är att stjäla något han tror är en skattkarta från en greve som bor i ett riktigt kråkslott. Det är höst och jag undrar vad jag ska slå an för typ av stämning. Rollpersonen anländer med en liten segelbåt till en av Damariens kuststäder. Hur går folk klädda? Med vilken dialekt talar man? Hurdan tycker ni att greven ska vara? Jag vill ge rollpersonerna utrymme att lösa äventyret helt utan att slåss, men samtidigt vill jag skapa krävande sociala interaktioner samt dramatik och spänning, hur åstadkommer jag det? Hur ska rollpersonerna kunna få tillträde till slottet (utan att slåss)? Hur stort är ett greveslott? Vad för intressen har en greve? Snälla någon, hjälp mig. Tiden är knapp och jag måste hinna bli färdig med äventyret till på Fredag. Jag har kört fast och behöver nya infallsvinklar och idéer.
Vänliga hälsningar
Henrik
I helgen ska jag spela en solokampanj med en spelare som ska bege sig in i Damarien. Rollpersonens uppdrag är att stjäla något han tror är en skattkarta från en greve som bor i ett riktigt kråkslott. Det är höst och jag undrar vad jag ska slå an för typ av stämning. Rollpersonen anländer med en liten segelbåt till en av Damariens kuststäder. Hur går folk klädda? Med vilken dialekt talar man? Hurdan tycker ni att greven ska vara? Jag vill ge rollpersonerna utrymme att lösa äventyret helt utan att slåss, men samtidigt vill jag skapa krävande sociala interaktioner samt dramatik och spänning, hur åstadkommer jag det? Hur ska rollpersonerna kunna få tillträde till slottet (utan att slåss)? Hur stort är ett greveslott? Vad för intressen har en greve? Snälla någon, hjälp mig. Tiden är knapp och jag måste hinna bli färdig med äventyret till på Fredag. Jag har kört fast och behöver nya infallsvinklar och idéer.
Vänliga hälsningar
Henrik

). I söder är det ont om riktigt skog men däremot finns det busk- och snårskog som påminner om djungler, det är även här kärren finns.
) ska ta med sig dottern bort från Damarien och vampyrens dödsbringande hat. Grevens bror kommer självklart att uppträda mystiskt kanske tom hotfullt (han är ändå övertygad om att rollpersonen är vampyrens hantlangare). Kanske är det någon gammal död släkting som spökar också.
Enda villkoret att rollpersonen får kartan kan vara att han tar dottern med sig, då skulle greven lättare förlika sig med tanken på att döden kommer att komma på visit inom en närstående framtid. Han (och brodern om denne nu är med) är ju gammal/gamla och dottern som är ung och har livet framför sig kommer att vara i säkerhet, det är trots allt det som är viktigast. Givetvis ställer greven inte villkoret på en gång då rollpersonen anlänt utan han måste ju se vad rollpersonen går för. Det kan också te sig skumt då greven å ena sidan vill rollpersonen ska stanna kvar men å andra sidan försöker dölja broderns galenskap, att det spökar, att dottern har en tvillingsyster (kanske enäggstvilling så att det gör det svårt att skilja dem åt, kan tänka mig olika sitatuioner som kan uppstå