Kan inte uppdatera iPhone

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Hej!

Min iPhone (modell 12) har en stor uppdatering som ska göras, men det går inte. Varje gång jag försöker avbryts uppdateringen. Enligt telefonen är det för att den inte har tillgång till internet, men det stämmer inte. Har provat både med wifi och vanligt nätverk och inget av det går.

Vad ska jag göra?

P.S. Flaggar upp i förväg att råd i stil med ”Byt till Android” inte är riktigt hjälpsamt, tack på förhand 🙂
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Har du slagit på mobildata? Borde väl inte behövas om den kör via WiFi, men vem vet. Min telefon brukar (brukade) kräva att vara ansluten till laddare också för att den skulle installera uppdateringar.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Har du slagit på mobildata? Borde väl inte behövas om den kör via WiFi, men vem vet. Min telefon brukar (brukade) kräva att vara ansluten till laddare också för att den skulle installera uppdateringar.
Ja, har både mobildata och wifi på. Men ska prova att ansluta den till laddare och se om det funkar. Har haft den på en sån där laddningsplatta förut medan jag försökt uppdatera men ska testa med en vanlig laddare också 👍
 

THZ

Veteran
Joined
13 Apr 2016
Messages
183
Hur är det med minne/ lagring

Mina döttrars iphone brukar vara fulla av bilder och filmer som gör att det finns mindre än 10% kvar...och då vill den inte uppdatera.

Kolla om det finns en storleksbeskrivning på uppdateringen. Sannolikt behövs ca dubbelt så mkt fri lagring (en del för filen och en del för installationen.....om det är klumpigt gjort så är det en del för temporära filer också)
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Hej!

Min iPhone (modell 12) har en stor uppdatering som ska göras, men det går inte. Varje gång jag försöker avbryts uppdateringen. Enligt telefonen är det för att den inte har tillgång till internet, men det stämmer inte. Har provat både med wifi och vanligt nätverk och inget av det går.

Vad ska jag göra?

P.S. Flaggar upp i förväg att råd i stil med ”Byt till Android” inte är riktigt hjälpsamt, tack på förhand 🙂
Testa att uppdatera via datorn istället.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
Utöver ovanstående förslag kan du prova att återställa nätverksinställningarna under Inställningar > Allmänt > Återställ. (Alla sparade Wi-Fi-nätverk och lösenord kommer tyvärr nollställas / tas bort.)

Du kan även prova en forced reset genom att trycka

Volymknapp upp och släpp
Volymknapp ner och släpp
Håll in sidoknappen tills telefonen stängs ner, släpp när Apple-logan blir synlig (ignorera alltså ”slidern” för att stänga av).
 
Top