Nekromanti Kan inte posta bilder, vad har jag gjort för fel?

pjuppe

Veteran
Joined
11 Jun 2008
Messages
188
Tjo!

Jag har försökt att posta några bilder i bildforumet (post 1 och post 2) men jag får bara "bilden finns inte"-ikoner på samtliga bilder. Jag har testat att redigera posten och bifogat nya bilder men det ville inte bita. Är det någonting som är tokigt eller är det jag som gjort något fel?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,612
Location
Rissne
Det är ett fel som drabbat andra; bland annat jag som hade problem att ladda upp företagslogotyper och Robert Jonsson som inte kunde ladda upp sitt rollformulär.

Det verkar helt enkelt vara något vajsing med uppladdningsfunktionen...
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Bilder på den här sidan brukar vara lite knas, tex så syns inte allas avatarer för mig(såvida tex inte Krank har en svart ruta som avatar...)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,612
Location
Rissne
Anchorman said:
(såvida tex inte Krank har en svart ruta som avatar...)
Erh... Jag HAR en svart ruta. Eller, den är nästan svart. Mörkt, mörkt grå... =)
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
krank said:
Anchorman said:
(såvida tex inte Krank har en svart ruta som avatar...)
Erh... Jag HAR en svart ruta. Eller, den är nästan svart. Mörkt, mörkt grå... =)

Hahaha jag har alltid trott det var något fel :gremtongue:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Anchorman said:
Bilder på den här sidan brukar vara lite knas, tex så syns inte allas avatarer för mig(såvida tex inte Krank har en svart ruta som avatar...)
Det är inte en bild på krank, det är en bild på kranks samvete.

*just kidding* :gremlaugh:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Kamrat 9356 said:
Jag har försökt byta avatar. Det har inte gått så bra...
Hm. Avatarbytande brukar vara lite knepigt.

Dels har jag haft problem när jag använt filformatet png, då har det funkat att byta till jpg (ska sägas att det funkat med png ibland)

Dels tar det lite tid, så efter att du valt en ny avatar är det inte säkert att du ser den direkt. Du kan rentav ha kvar din gamla avatar, om du har någon, men ha den i formatet (alltså antalet och ledden på pixlar) som din nya avatar är i. Då brukar det funka att vänta en dag.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,612
Location
Rissne
Möller said:
Då brukar det funka att vänta en dag.
...eller trycka ctrl+F5 för att tvinga webbläsaren att hämta den nya avataren istället för att av bekvämlighet använda den gamla, som ligger kvar i minnet.
 
Top