Nekromanti Kan du hebreiska, eller känner du någon som kan?

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Hej!
Jag skulle behöva hjälp med en liten översättningsgrej. Jag har några artiklar på hebreiska som jag skulle behöva få översatta. Kan ni hjälpa mig, antingen genom att kunna översätta dem eller peka mig åt någon som kan?

/Cissi
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Edit: Nej, Google translate fungerar inte. Texterna är skrivna på hebreriska med det hebreiska alfabetet och finns endast i analog form just nu. Jag kan inte föra in det på ett tillfredsställande sätt för att få en översättning och det enda sättet jag kan digitalisera artiklarna är att scanna dem men sen hjälper det ju inte mig längre än så.

Det kanske finns någon som kan använda Google för att översätta text som ser ut så här men inte jag. Så jag behöver någon som kan ta emot artiklarna i sina inscannade format och skriva en vettig översättning av dem och skicka tillbaka till mig.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Får du inte napp någonstans har Norrköping en synagoga, där borde någon kunna hebreiska
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Annars kan jag tipsa om forumet HTLAL (How to learn any language). Det är lite spritt nuförtiden, då det inte går att få tag på forumets administratör, så man har startat ett nytt, men aktivitet sker på bägge två.

Gamla forumet: http://how-to-learn-any-language.com/forum/
Nya forumet: http://forum.language-learners.org

Du kan garanterat hitta någon som kan översätta till engelska, och det är inte helt omöjligt att du hittar någon som kan översätta till svenska, då det är ett relativt populärt språk att studera.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag har en kompis som jobbar som frilansande översättare från hebreiska/portugisiska/engelska till svenska, men han är ju inte gratis då, är det intressant ändå?
 
Top