Nekromanti Kampanjuppslag, skulle du vilja spela det?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Jobbar på en kampanj till Mutant och skulle vilja höra om ni tycker vissa uppslag skulle vara spelbara.

Kampanjen centreras kring en förbjuden zon där spelarna från början ska genomföra ett tydligt uppdrag, eskortera forskaren A till ett gammalt universitet i jakten på vetenskaplig information.
Väl där hamnar man mitt i en situation där en marxistisk grupp strider för mutanters rättigheter, handelsintressen som styrs av IMM med kopplingar till IMM-rasister och en religiös sekt som hatar teknologi. Mystisk pestsjukdom. Spelarna är mutanter men kan komma att tvingas i en ohelig allians med rasisterna.
 

ollevarm_UBBT

Veteran
Joined
26 Sep 2005
Messages
5
Vad är det alla jagar? en behållare med röda pestens loppor? Annars låter det rätt bra.

Olle
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Det ursprungliga som spelarna inte vet är att forskningen som man är ute efter är ett "botemedel" mot mutationer.
Forskaren som de jobbar för är mest intresserad av vetenskapen men han styrs av IMM-rasisterna som ser det som en möjlighet att återskapa en värld utan mutanter.
Den marxistiska gruppen har inget med detta att göra men råkar verka i området dit vägen bär.
Är inte helt klar över om det inte ska vara Ragnaröksekten som medvetet släppt ut pesten eller om det ska vara en olycka, de kommer dock motarbeta försök att stoppa pesten med hjälp av 2000-tals medicin
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,867
Location
Ludvika
Det är mutant och det är förbjudna zoner involverat. Får jag ha en tuff fornbössa är jag helsåld, annars är jag bara "klart intresserad" =)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,530
Rymdhamster said:
Det är mutant och det är förbjudna zoner involverat. Får jag ha en tuff fornbössa är jag helsåld, annars är jag bara "klart intresserad" =)
Fornbössa - check
 
Top