Nekromanti Kampanjsidor

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
I maj påbörjade jag mitt största kampanjprojekt någonsin, "Den Fjärde Konfluxen" (D4K). Kampanjen kommer att spelas till sommaren 2006 (då deltagarna är utspridda över Sverige och världen nu) så jag har fram tills dess att planera allt (även om jag inte satsar på något i storleksordningen som den femte).
Just nu försöker jag få spelarna att göra sina karaktärer så att jag kan skapa delar av kampanjen som en respons till det de skapar.
Nåväl, till punkten. För ändamålet har jag lagt upp en sida om kampanjen,
Den Fjärde Konfluxen
Givetvis får man inte ut så mycket om hur kampanjen kommer att gå genom min sida då den främst är ämnad för kampanjens deltagare.
Det jag undrar är ifall det finns andra sidor med andras kampanjer, då det både skulle vara intressant läsning samt ge idéer på vad jag mer kan lägga upp och hur andra gör. Jag har endast sett några kampanjers krönikor men inget mer heltäckande, där startmiljön presenteras.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Awww, nu ska vi se här..
Rätta mig nu, men jag har för mig att Snigel har skrivit nån form av krönika.. Skall låta det vara nästan osaght, men är nästan säker på att jag har sett nån form av krönika här.

/ Johan K, som inser att det här kansek inte gav så mycket, men ändå.. :gremblush:
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Du har så rätt så

Jag har skrivit en krönika i hittills elva delar om vår kampanj. Vi har för tillfället tagit en paus, men det lär komma mer så småningom.

Krönikan hittas här.
 
Joined
6 Jun 2001
Messages
163
Location
Björkhagen
Tackar för det... men det finns en krönika över Svavelvinter som får min att blekna. Kolla in Steinristens krönika som du hittar länk till nån stans på svavelvinter.nu forumet.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
"Tackar för det."
Tja, jag väntade på att du skulle gå in och skriva något, men det skedde aldrig så då tyckte jag att jag lika gärna kunde påpeka det.. :gremsmile: Såg dock att du var inloggad och läste någonting efter jag skrivit inlägget.. *påvisar ninjaskillz*

/Han smög in på svavelvinter.nu-forumet, sökte och fann Steinristenkrönikan (263 sidor!)
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
557
Location
Gävle och Åland
Jag måste bara få berätta att herr Steinristen själv, Axel Henriksson, har förärat mig ett handinbundet exemplar av sin krönika. Det är på inte mindre än 500 sidor och mycket tjusigt!
 

Ceetan

Warrior
Joined
9 Jan 2004
Messages
246
Location
Stockholm, Bromma
Jag har kikat på det du hade gjort, Zimm. Fint, får mig att minna de gamla dagarna (med ett STORT sting av saknad, den ligger i en obehaglig träda. Den förändar efter att jag fått smak på Power Anime). Jag är nyfiken på lite saker. Hur förhåller sig chronopia till allt det här? Har du funderat på vad kejsaren är?

Jag frågar, för du brukar ha bra ideer och du jobbad mycet på Chronopia. Jag trodde förövrig att du lagt ner det. Skulle inte du gå över till eon?

Förövrigt, ett Hej till alla forumiter. Jag är sällan her nu, d¨å spelet jag spelar sällan diskuteras här. Men jaga saknar e r ofta.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Re: Kampanjsidor [SPOILER]

Skriver SPOILER även om det är tveksamt att någon av spelarna ens kommer ihåg att det finns ett rollspelsforum här.
För den fjärde konfluxen så är Chronopia blott ett område som besöks i förbifarten, men mot slutet (efter konfluxen) så kommer kejsaren att blanda sig i mer, men det är nog bara hans spioner och ambassadörer som kommer att märkas. I konfluxsammanhang så är kejsaren den varelse som kontrollerade den andra konfluxen, hans egentligen källa till den makt han besitter i dagens läge. Vidare är Chronopia år 1666 bara en bråkdel av hur den var 2044, åtminstone kaos och befolkningsmässigt.
Kejsaren är fortfarande extremt mäktig som varelse (eller person, beroende på hur man vill se det), men då Chronopia inte är en av de mäktigare staterna kring den fjärde konfluxen så begränsar det kejsarens möjligheter. Konfluxen sker även väldigt långt ifrån Chronopia, vilket bidrar till kejsarens dåliga initativ i saken.
Vad eller vem själve kejsaren är iövrigt har jag inte funderat på då jag aldrig behövt det, däremot lär kejsaren ha ett eller två finger med i spelet om den sjätte konfluxen, men än så länge är det bara en avlägsen dröm om att spelleda den, kanske sommaren 2007, som en fortsättning på den fjärde.

Chronopia har jag nog aldrig lämnat som projekt att utveckla, jag kanske är som Han, som arbetar vidare utan att ha ett aktivt spelgäng (fast det kanske har ändrats nu). Eon spelade jag mest förra läsåret och jag trodde det skulle bli mer men har nog inte rört det sedan februari/mars, där var jag ändå bara spelare.

/Zimmerman - Gillar frågor och kommentarer :gremsmile:
 
Top