Nekromanti Kampanjlängd

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Av ren nyfikenhet undrar jag hur långa folks kampanjer är eller har varit.

Vore trevligt att jämföra med sin egen.
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Den jag deltar i har inte än tagit slut skulle jag vilja påstå, den har hållt på i två år tror jag, eller mer.
Ju längre den håller på desto mer komplicerade uppgifter måste man ta sig an, men det blir även roligare och mer spännande.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja...den längsta jag deltagit i, 'Tienne-kampanjen' sträckte sig över 7 mundanaår, om jag minns rätt. Den spelades vanligtvis flera gånger i veckan (med vissa undantag) under drygt 3 års tid. Med tanke på vår detaljerade och bitvis direkt sega spelstil har jag svårt att tro att någon kan klå det.

Min egen långkörare 'Cuvri'an-kampanjen' spelades en eller två gånger i veckan under kanske 2,5 års tid. Den utspelades också över 7-8 mundanaår.

- Ymir, som älskar långkörare
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa..

Cirkus 1½ år tror jag.. Kommer inte ihåg så noga...
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Startade karaktärerna i ett äventyr våren 2000. Sen gillade vi dem så bra att de fortsatte spela...o sen utvecklades en intrig utifrån dessa personer, de skapade alltså kampanjen, inte tvärtom, vilket känns väldigt kul.
Spelat i snitt 1 gång/vecka....det har gått...få se nu...ungefär 4 år i Mundana. :gremlaugh:
 

PimPim

Veteran
Joined
1 Feb 2003
Messages
120
Location
Halmstad
Har inte så mycke att komma med i Eon men jag spellett en AD&D kampanj som höll på i lite drygt 5 år med 3-4 spel möten i månaden. Sedan var jag spelar i en vampier kampanj som startade på 1100 talet efter kristus den höll vi väl på med i 5-6 år tror jag sist vi spelade var det 1986 om jag inte mins fel.
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Shit, 7 mundana år? snabbspolning eller??
våran kampanj har spelats i snart 3 år & motsvarar ungefär 2-4 månader in-game.
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
"våran kampanj har spelats i snart 3 år & motsvarar ungefär 2-4 månader in-game."

!!!!
Hur ofta spelar ni? Betänk att Ymir o hans vänner spelade 2 ggr i veckan ungefär...

Hur kan det ta så mycket tid? Massor med prat? Långa, långa beskrivningar?

regelslaktaren/ intresserad
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Snabbspolning? Njae, inte så mycket. Inte vidare snabb spolning, iallafall. En hel del resor, men också dem har ofta spelats förhållandevis detaljerat, med mycket beskrivningar och dialog.

Vi spelade, och spelar, av all min erfarenhet att döma, mycket långsammare än de flesta.

- Ymir, vars senaste spelmöte bestod av en kväll på värdhus
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
i snitt åtminstone 1 gång i veckan.
men ungefär ett halvår ingame är det nog, närmare bestämt.
 

PimPim

Veteran
Joined
1 Feb 2003
Messages
120
Location
Halmstad
Förstår helt var var du kommer ifrån Ymir.
Att bara kunna sitta på ett värdshus och tala en hel kväll det är en skön känsla. Jag och mina vänner hade ett möte i vampier som tog 3 spelmöten a´ 8-10 timmar styck, behöver jag säga att vi hade en hel del att tala om, första gången vi träffades på 250 år eller så.

- PimPim som gillar långa kvällar på världshus men inte resor.
 
Top