Kampanjkyrkogården

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Ska det verkligen vara så i den kampanjen?
Fyra spelpass, inga klara ledtrådar och plötsligt avslutas kampanjen med "Nu gick världen under". Inte ens en förklaring eller uppläst text till HUR den gick under?
Det känns ju minst sagt lite konstigt.
Nej, det är inte så.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Ska det verkligen vara så i den kampanjen?
Fyra spelpass, inga klara ledtrådar och plötsligt avslutas kampanjen med "Nu gick världen under". Inte ens en förklaring eller uppläst text till HUR den gick under?
Det känns ju minst sagt lite konstigt.
Nä, det där är hittepå från SLs sida.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Ska det verkligen vara så i den kampanjen?
Fyra spelpass, inga klara ledtrådar och plötsligt avslutas kampanjen med "Nu gick världen under". Inte ens en förklaring eller uppläst text till HUR den gick under?
Det känns ju minst sagt lite konstigt.
Japp, så var det. Ingen förklaring eller uppläst text, bara detta enkla konstaterande. Hur det SKULLE vara enligt boken har jag ingen aning om, för den har jag aldrig läst. Om det fanns ledtrådar vi missade minns jag inte, men det var en spelledare som inte hjälpte till särskilt mycket. Hade han sagt en sak en gång och vi inte nappat och sedan glömt så var det så...
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Japp, så var det.
Nu med "facit" i hand efter att @God45 och @Bolongo konstaterat att det inte är så här som kampanjen är menad att utspelas så kanske vi kan konstatera att spelledaren inte var speciellt sugen på att göra en...genomarbetad insatts.
Trist att du var tvungen att genomlida det snöpliga (påhittade) slutet.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Hur det SKULLE vara enligt boken har jag ingen aning om
Nu ska jag läsa igenom den kampanjen bara för att jag blev nyfiken. Har haft den liggande sedan urminnes tider, den har bara varit lite tung att ta sig igenom när jag inte tänkt spelleda den.
 
Last edited:

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Kanske en liten spoiler om MoN:
Det finns en föreslagen tidsgräns, men den är på ett helt år i spelvärlden, och det finns en gummiparagraf dessutom.
 

aknaton

Apostat
Joined
3 Jun 2008
Messages
208
Location
Ronneby
Jag var inte SL enligt trådens premiss, men med den OT-avvikelsen så dessa två:

Masks of Nyarlathotep. Vi spelade tre-fyra kvällar, kom egentligen ingestans, men hade roligt när vi jagade gangsters och liknande. Så, mitt under ett spelpass, slår SL ihop boken och deklarerar att "Nu gick världen under." Det fanns tydligen en timeline för vad som sker om vi INTE lyckas stoppa det, och nu var den framme vid slutet... Lite snopet minst sagt – vi anade verkligen ingenting av det annalkande hotet!
Jag var med om något liknande med Masks (vi pratar nu om första utgåvan från 1984). Vi spelade kampanjens första del och hittade ett par mythosböcker. Vi bestämde oss för att läsa dessa, vilket tog mååånga månader. Och när vi var klara med det så var kampanjen slut. Eftersom allt hemskt hade rullat på. Det blev jordbävningar, vulkanutbrott och andra katastrofer. Mycket snopet.
 
Last edited:

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Jag var med om något liknande med Masks (vi pratar nu om första utgåvan från 1984). Vi spelade kampanjens första del och hittade ett par mythosböcker. Vi bestämde oss för att läsa dessa, vilket tog mååånga månader. Och när vi var klara med det så var kampanjen slut. Eftersom allt hemskt hade rullat på. Det blev jordbävningar, vulkanutbrott och andra katastrofer. Mycket snopet.
När du nämner det så kan vi nog ha gjort något liknande (dvs läst böcker). Det hade fallit ur minnet (inte så konstigt kanske – det var nog runt 30 år sedan detta hände). Men jordbävningar etc hade vi inte hört om.
 
Top