Nekromanti Kampanjer

Zavage

Veteran
Joined
22 Feb 2001
Messages
43
Är dom här Jarla o de fördömdas sista hopp kampanjer? eller är dom bara äventyr?
om inte, finnns det nån som känner till någon bra kampanj.
Det spelar ingen roll till vilket system
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,043
Location
Göteborg
De är väl äventyr i grunden men de blir ju en kampanj om SL vill fortsätta i t.ex Jarla.

En bra kampanj är Den Nidländska Reningen till DoD -91, tycker jag iallafall..
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Jarla är ingen kampanj. Jag har för mig att Sorgernas Brunn och De fördömdas sista hopp skulle hänga ihop löst, men jag har inte den senare så jag kan inte säga säkert.

Annars rekommenderar jag att du kollar in: http://www.rollspel.com och laddar ner någon av deras Western-kampanjer.

/Emil
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
en svensk erkännt bra kampanj till DoD är Erik Granströms Svavelvinter serie med tillhörande Trakorien-bok en annan tung serie är "Enemy within" till Warhammer, denna är enligt många det mest begåvade som gjorts till ett rollspel...

något för Neogames att titta på kanske??
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
The Enemy Within

Kolla in serien som trycktes för första gången i slutet på åttiotalet som heter The Enemy Within. Orginalet skrevs och utgavs av Games Workshop, den senare (som jag tror finns i butikerna fortfarande) är utgiven av Hedgehog Publishing.

Serien sträcker sig över tre böcker där spelarna vävs in i några kaoskulters planer att förgöra Landet. I och med att det är gjort för Warhammer Fantasy Roleplayng Game, har kampanjserien starka renaissansinfluenser med krutvapen osv, men detta går snabbt att justera till mer vanlig/medioker fantasy. Har till och med testat att köra den till Vampire: The Dark Ages. Och det blev coolt...
 
Top