Kampanjer utgivna till rollspel på svenska

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Hmhm, nej men jag köper ditt argument. Gränsen mellan ett större äventyr och en kampanj är väl ganska oklar och det Naram är ju helt klart av det större slaget.
Ja, vad som ska ses som en kampanj är inte alltid solklart. Det är, som tråden visat, flera delar som spelar in. Karaktären (äventyr snarare än världsbok). Omfattningen (en kampanj bör ha längre speltid än ett äventyr). Förekomsten av sammanhållande faktorer (en kampanj bör ha någon slags röd tråd).
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Nu är det bara Eldgryning som saknar utgivare/upphovsperson och år. Någon som sitter på de uppgifterna?
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
247
Nu är det bara Eldgryning som saknar utgivare/upphovsperson och år. Någon som sitter på de uppgifterna?
Hittade en post här på WRNU till den första delen på Scribd och där förekommer ett förord författat av Martin Lagnerö.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Hittade en post här på WRNU till den första delen på Scribd och där förekommer ett förord författat av Martin Lagnerö.
Jag hittade en Martin Lagnerö på Facebook och skickade honom ett meddelande, få se om det går att få fram mer information om kampanjen, eller kanske rent av kampanjen i sig.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
Den Grå Döden förekommer egentligen 2 gånger.
Kampanjen är med två gånger på listan, en gång för Äventyrsspel och en gång för Fria Ligan, men jag ser att jag missat ordet "Den" en gång. Fixar det!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Martin Lagnerö meddelade mig nyss att han hittat alla tre delarna av Eldgryning och skickat dem till Scenariobiblioteket. Nu får vi hoppas att kampanjen lever upp till de höga förväntningar som @Franz lagt grunden för. ;)
Wow vad kul!!! Det var över 20 år sedan jag spelade dem så det ska bli nostalgiskt till tusen att få läsa dem igen 😊
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,041
Location
Göteborg
Jag och en vän skrev trilogin Nattens Ängel till Eon (tror det var till andra upplagan) runt millennieskiftet. Finns att ladda ner här och läses/spelas på egen risk :)

 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Denna kampanj tyckte vår spelgrupp väldigt mycket om när vi spelade den för sisådär 20 år sedan!

Extra vackert att författaren har tillägnat den till en tragiskt avliden vän som verkar ha varit medlem av deras spelgrupp.
Jag spelade första delen av Allt som glimmar är inte guld och gillade den då riktigt mycket. Kändes som om den hade samma kvalitet som annat officiellt utgivet material.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
De fördömdas sista hopp till Eon uppfyller kanske kraven. Tre distinkta sammanlänkade äventyr. De kommer dock i en bok
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
De fördömdas sista hopp till Eon uppfyller kanske kraven. Tre distinkta sammanlänkade äventyr. De kommer dock i en bok
Låter som att den ska vara med. Att det är en bok spelar ingen roll.

Jag kom även att tänka på en reservdelstrilogi till MUA som kanske kan platsa på listan.
 
Top