Nekromanti kampanjer till coc någon ?

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
Hej undrar bara om jag skulle kunna få lite råd om vilken kampanj jag ska köpa(tex. handlig kvalla å sånt) eller om det är någon som har en kampanj som dom har gjort själva och vill dela med sig av så är jag tacksam ...



MVH
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Complete Masks of Nyarlathotep.
Rollpersonerna ska ränna jorden runt (New York, London, Cairo, Australien, Shanghai, Cairo och ett till ställe i afrika som jag inte kan minnas på rak arm) för att hindra Nyarlathoteps elaka planer. En av de bästa kampanjer som gjorts, helt enkelt. ^_^


Storuggla, gillar Nylle
 

KaGGe

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
196
Location
Umeå
ok, tack för tipset men jag har iaf inte hittat det här i umeå ... vette F*n vars det fins ...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jo, men se jag vet!
Förutom i min bokhylla, så finns den här, här och här! ^_^


Storuggla, får inte se Jesus Christ Superstar för reducerat pris
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Den är enligt mig alldeles för lång och komplicerad för att your average SL ska klara av att spelleda den lyckat. Men den innehåller nog med material att spela var för sig att det räcker ur länge som helst. Framförallt Australien... mmmm...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Kampanjer till CoC

Beyond the Mountains of Madness, Horror on the Orient Express och Masks of Nyarlathotep har jag bara hört bra saker om (Masks har jag spellett med gott resultat ett antal gånger. Vi blev aldrig klara, men kul var det). Horror kan vara svår att få tag på, och Beyond kan vara väldigt svårt att spelleda. Jag skulle satsa på Masks. /M
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hrmmm.

Bara så ni vet det så ska man ta allting Storuggla säger med en nypa salt. Hans länkar brukar dessutom leda till de mest märkliga platser, vilket ni säkert har märkt om ni tryckt på dem./images/icons/smile.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vafalls? [ANT]

Vafalls? Jag är upprörd över denna uppenbara skymf mot min heder! Jag kräver en duell, banne mig!

Och sen sätter vi munkavle på den här delen av tråden, va? ^_-


Storuggla, duellerar i privata meddelanden
 

Vivid

Veteran
Joined
20 Apr 2002
Messages
16
Location
UPPSALA
Hello!En inte alltför lång och avancerad kampanj är "Shadows of Yog-Sothoth"Nästan 60 sidor, 7 kapitel.Jag har den i "Cthulhu Classics" men eftersom boken heter Classics finns den säkert på ngt mer ställe.
 

Vivid

Veteran
Joined
20 Apr 2002
Messages
16
Location
UPPSALA
Again!En annan kampanj som säkerligen oxå kan kallas för klassiker är "Spawn of Azathoth - Herald of the end of time".Det ex jag har (i en klassisk box) är inte speciellt snyggt designat/layoutat, men vad jag kommer ihåg var det rätt OK att spela.
 

Innocentius

Veteran
Joined
15 May 2002
Messages
16
Location
Lund
Tjena!

Vi lirar en egen kampanj som heter The Camberwell Crime Project. Är du intresserad så säg ifrån/images/icons/cool.gif
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Horror On The Orient Express ger mig fortfarande ståfräs. Attans banan vad kul vi hade under det dryga året som vi spelade den kampanjen. Den är mycket stämningsfull på ett europeiskt mardrömslikt vis om man sköter den på rätt sätt, men samtidigt har den en viss kulturell snobbighet som ibland nästan kräver att spelledaren och spelarna har hyffsat god erfarenhet av europeisk historia. Jag älskade den, dock. Men så spelledde jag ju. =D ...kampanjen är nog som sagt grymt svår att få tag på nu dock. Out of print för längesedan.

Beyond The Mountains Of Madness är helt underbart. Är nästan mer som ett långt pampigt jätteäventyr snarare än en kampanj dock. Men jösses vad coolt det är! Skall inte ge några spoilers, men man får nästan lite svindel av själva dimensionerna på det hela. Jag har bara läst igenom boken och inte spellett den ännu dock, så man ska inte säga hej... men allt jag hört av de som spelat är positivt. Borde dessutom vara rätt lätt att få tag på, den är hyffsat ny.

- Axel
www.animus.tk
 

Robertino

Veteran
Joined
29 Jun 2000
Messages
18
Location
Malmö
Håller fullständigt med dig, den bästa CoC modulen som gjorts.
Den har allt man kan önska sig från ett CoC scenario.
Jag spelledde den för 8 år sedan och den håller fortfarande för allt vad sluga spelare kan komma på.

Skål.
 
Top