Nekromanti Kampanj

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
Long time no see, Eoniter!

Kort och gott, ska skriva en kampanj som utspelar sig i Jargien och tänkte rps skulle vara Inquisitorz. Har redan några ideér, men tänkte det kunde vara skönt att bolla med någon då det är x antal år sedan jag spelade/spelledde sist.

Det enda kravet rps har, är att kampanjen stegvis ska trappas upp på episk-mätaren (I love me some epic campaigns). Fire at will!
 

Nirbulas

Veteran
Joined
8 May 2011
Messages
148
När jag själv körde en kortlivad inkvisitörkampanj så var de större händelserna
1. en inledande utredning mot en häxa/xinukultist vid gränsen mot Drunok
2. jakt på en lamiakult i Ralborion
3 dräpande av dödskultister i ruinerna av staden Ramia
4. utropande av korståg i Tibara (kyrkan har inte riktigt gjort slag i saken ens 5-6 år senare i min spelvärld dock)
5. och det sista äventyret var när en by blev förgiftad av åkerdryga av en präst som var förledd av en demon.

Om kampanjen hade fortsatt så skulle tempelriddaren som tillhörde Arvorns hammare sannolikt ha blivit misstänksam mot sina överordnade. Inkvisitören hade kanske upptäckt spår av demoniskt inflytande från en medlem i Daaks visdom. Rollpersonerna själva hade lite udda förmågor, den ena var en reinkarnerad person från tiden för Jargiens grundande och den andra kunde drömvandra, vilket också ledde till lite äventyr som inte hade så mycket anknytning till inkvisitionen.

I dagsläget skulle jag nog ha slängt in goda skäl för att bege sig in i Khirats svarta skog, möte med medlemmar av Allvetandets brödraskap och kanske kultist-gladiatorer, samt mer späkning, vallfärdande och material från grundboken till Eon 4.

Lycka till med kampanjskrivandet!
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
Jag är inne lite på samma bana egentligen.

1. Någon form av häxjakt, jag tänkte en ung grabb som är något form av underbarn när det kommer till magi - för att få känn på det hela som Inkvisitor.
2. Jag hade egentligen velat att kyrkan utökade sin makt i Drunok, och att det hela leder till att Jargien annektera landet. Detta på grund av att få med någon form av intrigspel in the court.
3. Ofrivilligt möte med en helmgast, och så fröet att allt kanske inte är som det ska inom Inkvisitionen.
4. Sen är jag inte riktigt lika säker längre, jag hade egentligen velat att RPs blir scapegoats på något sätt - och anklagade för kätteri. Så de måste bevisa sin oskuld, och på samma sätt kanske exponera ledaren för Avorns Hammare eller dylikt för den han verkligen är.

Alla detaljer kring detta har jag inte riktigt arbetat ut än, men det finns en roadmap iaf.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Har du läst Warhammer 40K böckerna om inkvisitören Gregor Eisenhorn?

https://warhammer40k.fandom.com/wiki/Gregor_Eisenhorn

Jag har länge haft funderingar på att använda den metaploten till en fantasy setting. Karaktären gör en fantastisk resa från att se allt i svart o vitt till att att passera alla gråskalor för att göra det otänkbara då ändamålen helgar medlen.
De 3 ”grundböckerna” är ett rekomenderat lästips även om du inte vill använda storyn.
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
Ska definitivt läsa det där! Har inte gjort det, men jag är bekant med lore-karaktären och älskar warhammer 40k rent generellt! Tack för tipset!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Rekommenderar skarpt att du blandar in riddarsällskapet Arvorns Hammare, inkvisitionens pansarnäve. De har mycket kul på gång du skulle kunna utnyttja i kampanjen.
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
Det är med i planeringen, RPs kommer troligen vara medlemmar av Avorns hammare - om de inte har någon bättre idé själva!
 
Top