Nekromanti Kampanj

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
Blir det något mer med Gondica?
Eller kan man beteckna det hela som nerlagt.
Åren går och jag tror inte det är så värst bra att vänta så länge med nya moduler.
Det klart det är ju möjligt att det i nuläget ändå inte lönar sig med att trycka upp nåt, kanske är det bättre med gratis prylar att hämta från nätet.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,885
Location
Barcelona
<I>Det klart det är ju möjligt att det i nuläget ändå inte lönar sig med att trycka upp nåt, kanske är det bättre med gratis prylar att hämta från nätet.</I>

Du sa't. Och man kan ju knappast anse det vara nedlagt så länge skaparna arbetar aktivt på det, vare sig det rör sig om gratismaterial på nätet eller riktiga böcker.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Åren går och jag tror inte det är så värst bra att vänta så länge med nya moduler.</I>

Det är definitivt inte nedlagt, men helt klart på lågvarv.
Faktor #1: Distributören gick i kånken några månader efter att spelet var utgivet, och inget ordentligt nytt alternativ har dykt upp på marknaden.
Faktor #2: Familjen Blixt gick plötsligt från vuxet par till tvåbarnsfamilj på kortast möjliga tid (ok, tvillingar hade väl fixat det ännu snabbare) och döttrarna tar f.n. 99% av hr Blixts tillgängliga tid. Vi kan nog inte räkna med honom förrän den yngsta åtminstone har nått dagisålder.
Den ena faktorn bidrar till den andra; Gillbringarna (som inte har barn) satsar på att distribuera Western själva, men det funkar främst i Stockholmstrakten där de kan göra det "till fots" (jag ser det på Handbok Anthology också; den säljer överlägset bättre i Sthlm än i andra delar av landet) och för Blixt skulle det vara mer jobb/tid än det är värt.

Så Gondica får vackert lov att klara sig på nätsupport tills vidare. En tanke jag haft cirkulerande är om man inte kunde göra en mer "solid" satsning på det, med webmaterialet som ordentligt layoutade pdf:er o dyl, men det blir i så fall Gillbringarna man får puffa på om det.

--
Åke
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Faktor #2: Familjen Blixt gick plötsligt från vuxet par till tvåbarnsfamilj på kortast möjliga tid (ok, tvillingar hade väl fixat det ännu snabbare) och döttrarna tar f.n. 99% av hr Blixts tillgängliga tid. Vi kan nog inte räkna med honom förrän den yngsta åtminstone har nått dagisålder."

Han har iaf haft en liten tid över...och bidragit till ett bidrag i julkalendern här på rollspel.nu till Gondica.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

Sebastian Strix

Veteran
Joined
13 Sep 2000
Messages
92
Location
Borås
Och här har vi en faktor som de antikommersiella skränmupparna förbisett: Privata tilltag, oavsett om de är "kommersiella" som Anders' eller inte, är oerhört beroende av en eller ett fåtal personer. Det händer inte med rollspel som ges ut av förlag eller företag. I rest my case.

Erik, som funderar på att ultravitalisera parets Blixts barnkammare och se m man kan få de där döttrarna att växa upp snabbt
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Erik, som funderar på att ultravitalisera parets Blixts barnkammare och se m man kan få de där döttrarna att växa upp snabbt</I>

Jag tror Anders tycker att de är ultravitala nog som de är, tro mig. (-:

--
Åke
 
Top