Nekromanti Kampanj(spoiler vår spelgrupp)

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Som jag skrev i det här inlägget .

Det kommer gå till på följande sätt.
Det ska börja med att den sabriska handelsmannen behöver mer besättning och shanghajar de Rp som inte redan jobbar på båten.
Sen kommer båten ur kurs på grund av klantig styrman, och skeppet förliser senare och Rp tvingas överleva på en öde ö(jag är den förste som hittar på något sådant :gremlaugh:)
Några månader senare så upptäcker de ett skepp, ett piratskepp...
Men det vet inte dem och några besättningsmän ska försöka kontakta piraterna.
Rp tas till fånga och förs till Mûhad och där säljs de till en rik man.
De kommer presenteras ett antal chanser att fly.
Om de lyckas så ska de ta sig tillbaks till Soldarn, Asharien eller Consaber.
Om de inte lyckas så kommer de att få följa men den rike mannen och säljas i Momolan och kommer att få ro en båt.
På båten så kommer det kanske att bli myteri bland slavarna som med Rp:ernas hjälp kommer att lyckas.
Då kommer de att med hjälp av den fd. slav besättningen bli pirater eller handelsmän.Det beror på Rp.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Jag tycker att det verkar som om du har planerat lite väl långt i förväg, spelare har en osviklig förmåga att sabba sånt ,som du säkerligen vet :gremcool:. Jag tycker att du ska lämna lite mer öppet så att spelarna kan påverka utan att sabba för dig.

/Marcus som inte gillar rälsade äventyr.
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Nja det går att göra på båda sätten antingen kan man lämna öppet som du föreslår eller så kan man rälsa lite obemärkt (om man gör det snyggt så märks det inte). vilket som passar bäst beror på hur mycket egna initiativ spelarna tar om det är få egna initiativ så passar rälsning annars skulle ja gföredra en mer öpen plan för kampansen, dt handlar om at känna sin spelgrupp.

Lijat - diskuterar.
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Vi började spela idag och spelarna gjorde ungefär som jag skrev.
Vi är inte riktigt klara men snart...
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
självklart är det en fråga om smak, själv vill jag gärna ha stora möjligheter att påverka handlingen men om ens egna spelare inte behöver det så är det ju inte ett problem.
 
Top