Nekromanti Kampanj(igen)(spoiler spelgrupp)

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Lite tråkig titel, väldigt tråkig faktiskt :gremsmile:

Okej, till ämnet:
På lördag drar jag igång en "livskampanj" det är en fortsättning på sjömansäventyret som jag skrivit om.
RP har bosatt sig i Lundnäs och där ska det hela börja.
Jag har aldrig SL:at eller spelat en "livskampanj" och vad ska hända?
Jag tänkte mig att de flesta i byn ska ha något litet problem kan lösa
t ex. fiskaren Loke har problem med sin båt som det har gått hål på och RP måste hjälpa honom laga det.

Och sen kanske hela byn kan ha något problem t ex. vargar på vintern...
Jag behöver hjälp med såna där mindre problem.
Så om ni har någon idé så tveka inte...
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Förslag - Rovriddare

Det börjar med att ett rövarpack gör livet surt för byborna. Kanske företar de en räd mot Leijonsborg, med mera. Byn samlar iallafall ihop de starkaste männen och går ut i skogen för att göra upp med honom, för Båg-Pieter säger sig ha hittat hans gömställe. Det går dock inte så bra. Rövarhövdingens mannar är visserligen få, men de är vildsinta, och rövarhövdingen själv är förvånansvärt skicklig med svärdet. Alla dör, förutom Båg-Pieter, som lyckas fly...

Redan nästa dag kommer rövarhövdingen och hans grovhuggna mannar till byn. Alla samlas på Stora Bygatan, där rövarhövdingen med tyranniskt vrålande utnämner sig själv som byns härksare. Han är dock inte klädd i samma kläder som tidigare, utan i en tabard, med en blänkande ringbrynja därunder, och ett adelsmärke på bröstet. Han presenterar sig som Greve Svartengrip, och hans mannar är tydligen hans riddare. Hela byn underkastar sig honom, varpå ett skräckvälde tar sin början. Snart har han verkligen fått de flesta i byn på sin sida, och han eggar dem till ett anfall mot Baron Semuel Leijon. Anfallet går bra, mycket tack vare att baronens vakter går över till Svartengrips sida. Baronen själv lyckas fly ut i skogen, medans hans återstående trogna ndersåtar avrättas. Skräckväldet fortsätter...

Men snart bildas en liten grupp av missnöjda. De är inte många, och de är inte de starkaste, men de är de som är modiga nog att ens våga tala om sitt missnöje. En mulen natt lämnar de byn, tillsammans med två maskerade män som kommit i skydd av mörkret. Rollpersonerna ingår i denna grupp. De två männen är Båg-Pieter samt baronen, och de leder gruppen ut i skogen, med lite förnödenheter. Därefter börjas ett liv i skogen, ett Robin Hood-liknande liv. De måste vara gömda för grevens mannar och hans nya bundsförvanter, men planerar motangrepp.
Sedan går kampanjen ut på att försöka knyta kontakter i byn, överleva i skogen, kanske hämta hjälp, agera spioner i byn, smyga in och gäcka greven (göra en stor trädocka av honom som man sedan sätter några pilar och en yxa i och lämnari byn på natten), och så vidare...

Det tycker iallafall jag var ett vidunerligt bra förslag. :gremsmirk:

-Hjalle, gillar idén skarpt.
 
Top