Nekromanti Kampanj i Texas

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Håller på att skriva ett flertal scenarion, tänkta att vara sammanlänkande så att de utgör en längre kampanj. I grunden kretsar händelserna kring tre större familjer från olika sociala nivåer och deras respektive gårdar och ägor. Samt familjemedlemmarnas olika livsöden. Såväl politiska möjligheter som möjligheter att låta gården växa finns. Men man kan inte få allt och val har konsekvenser.

Händelserna utspelar sig i Texas. Undrar om någon har något Material om Texas att dela med sig av. Eller om det finns tipps på sidor, böcker eller liknande som innehåller bar material som lätt görs om till att fungera i ett rollspel. Även politiskt material för händelser i området samt stadskartor över städer i Texas är intressant.

Det jag behöver hjälp med är mest kampanjmiljön. Scenariona lever sitt eget liv och skulle må bra av en tydligare "setting".
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
1870 och framåt. Norra eller nord östra Texas, vill ha tillgång till indianterritoriet. Det tråkiga svaret är som sagt var tråkigt, men lättillgängligt. Den riktigt tråkiga varianten är ju att byta område och vänta på New Mexico & Santa Fe som ju ska komma. Eller använda Arizona. Men vi får se.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Indianterritoriet är riktigt fett! Gissar att du har tillgång till den modulen. Vi har spelat en del där och jag gillar verkligen möjligheterna området erbjuder.
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Måns;n81584 said:
Indianterritoriet är riktigt fett! Gissar att du har tillgång till den modulen. Vi har spelat en del där och jag gillar verkligen möjligheterna området erbjuder.
Japp! :)
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Måns;n81584 said:
Indianterritoriet är riktigt fett! Gissar att du har tillgång till den modulen. Vi har spelat en del där och jag gillar verkligen möjligheterna området erbjuder.
Vilken modul är det?
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Modulen heter "Laglöst land". Bör fortfarande gå att få tag på genom Anders & Tove skulle jag tro. Eller på SF bokhandeln.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Läs eller se Lonesome Dove-serien. Jag har inte läst böckerna men filmerna är en Western-guldgruva!
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Röde Baron;n81788 said:
Jag har samlat in en hel del kampanjmaterial om Texas. Vilket jag kommer släppa om ett tag. Länken nedan är fylld med fakta om Texas.
Var, när och hur kommer materialet att släppas? Tack för länken.
 

Röde Baron

Veteran
Joined
29 Jun 2010
Messages
34
Har tagit fram lite material i egenskap av spelledare. Ovisst hur jag tänker använda det men om inte annat lägger jag ut det som pdf.
 
Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Röde Baron;n81938 said:
Har tagit fram lite material i egenskap av spelledare. Ovisst hur jag tänker använda det men om inte annat lägger jag ut det som pdf.

Det vore ju väldigt awesome om man själv fick ta del av materialet i form av pdf! Jag håller tummarna.
 

Derlon

Veteran
Joined
5 Apr 2001
Messages
78
Känner någon av er till namnet på någon av järnvägens basstationer för rallare, som efter ett tag blev en permanent stad? I Texas och då gärna i nord östra Texas. Skulle vara till stor hjälp. Man kan ju alltid hitta på själv, men om det går att förankra något sånär i verkligheten så är det ju inte fel. Ni som sett "Hell on Wheels" kanske förstår vad jag har för typ av kampanjmiljö i åtanke. Om ni inte sett serien, gör det!
 
Top