Nekromanti Kampanj i Pressbyrån

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Under den här veckan har Fenix en kampanj i Pressbyrån där vi har bokat plats i deras tidningsställ. Detta är en av de största satsningarna vi gjort med Fenix. Det är också en av de dyraste. Anledningen till att vi gör den här kampanjen är att vi vill få fler att upptäcka Fenix, både vana rollspelare men även andra som förhoppningsvis kan bli intresserade av rollspel. Tidningen kommer även att finnas i lite mer än 100 butiker som inte har haft Fenix tidigare och om dessa butiker säljer bra kommer de ta in tidningen igen.
Vi vill därför uppmana er till att slå ett slag för rollspelshobbyn och se till att era rollspelande/rollspelsintresserade kompisar tar sig till pressbyrån och köper en Fenix.

/A & T
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,273
Location
Örebro
Bra initiativ!

Jag hoppas det slår väl ut. Ordet förs vidare i mina spelkretsar i alla fall. :gremsmile:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Ah, såg det på min lokala Pressbyrå (och köpte tidningen, se det funkar!).
 

NilsK

Ligist
Joined
28 Dec 2003
Messages
441
Location
Stockholm
En kompis ringde igår och var mäkta imponerad av hur stor plats Fenix fick hos Pressbyrån. Nu fick det alltså sin förklaring. Kul är det hursomhelst.

Hoppas satsningen ger resultat!

/N
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Så det var därför Fenix stog bredvid the Economist på pressbyrån Alvik...


Storuggla, grööön
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skitbra initativ !!
Ska göra vad jag kan för att promota Fenix.
 

Lovykar

Veteran
Joined
20 Feb 2006
Messages
24
Location
Uppsala
Tja, det funkar vad jag har sett - åtminstone för mig, då jag i förrgår gick förbi en Pressbyrå (på Centralen, om nu någon var intresserad) och hittade Fenix i tidningshyllan - och eftersom jag hade sett annonseringen för den tänkte jag "amenvafan, jag kan väl lika gärna köpa den", så det gjorde jag och jag är mycket nöjd. Vi får hoppas den stannar! :gremsmile:)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Om jag minns rätt så var det Pressbyrån som inte ville sälja Sinkadus när det begav sig på den tiden. Förlag som Galago var väl bannlysta oxå...?

På tal om tidningar så blev jag nästan förvånad att hitta en pressgranne till er i en av tidningshopparna på Helsingfors flyplats Wanda. White Dwarf...
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
så har man köpt sitt nummer på pressbyrån. Hoppas satsningen går hem för jag skulle gärna se att Fenix fanns tillgänglig på hyllan i framtiden
 

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hur gick kampanjen i pressbyrån? Motsvarade försäljningsökningen era förväntningar?
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Det går inte att svara på ännu. Interpress redovisar inte försäljningen löpande, utan man får invänta en slutredovisning som brukar komma någon månad efter att nästa nummer kommit ut. Dvs vi måste vänta till slutet på oktober innan vi vet hur kampanjen gick.

/Anders
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Något som jag tänkte på för ett tag sedan är att Press Stop/Pressbyrån på Trädgårdstorget här i Linköping även har ett par utländska rollspelstidningar och även, vill jag minnas, en figurspelstidning men jag tror att Fenix var först. Kan det betyda att Fenix gått bra och de tror att speltidningar är något att satsa i alla fall lite på alternativt att det varit inne många rollspelare och frågat efter Fenix och de andra tidningarna?

Får ni sådan statistik (hur många som såldes i en given stad)?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Jag är rätt säker på att det har funnits Dragon i evigheter, långt innan Fenix ens startade, men helt säker är jag inte. Däremot är jag alldeles säker på att man inte ska köpa dem där, för Presstop är förfärligt dyra, åtminstone på sådant. (Det var China Miéville-numret av Dragon jag skulle ha tag på i våras.)


/Dimfrost
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Re: Kampanj i Pressbyrån (OT)

Jo, det stämmer nog, det har nog kommit någon ny typ White Dwarf eller någon, det var nog det jag tänkte på.

Näe billiga är de inte, de funkar för spritt lösnummerköpande men en och annan linuxtidning som jag köpt hyfsat många nummer av har raskt lönat sig att prenumerera på för utrikiska tidningar blir snabbt dyra där (men de finns och man får syn på dem). Däremot undrar jag vad som ligger bakom prisättningen ibland för två brittiska tidskrifter med ganska likt pris i Storbrittanien kan ha väldigt skiljt hos Press Stop/Press Byrån här i Sverige skillnaden kan vara en faktor på uppemot två. Men de kanske prissätter efter efterfrågan eller något (eller så är det en konspiration som driver upp priser på linuxtidningar jämfört med musiktidningar).

När de var egen kedja hade de ett rabattsystem som gynnade storköpare och jämnade utprisskillnaden mellan deras lösnummerpris och prenumerationspriset. Det försvann raskt när de blev uppköpta av Pressbyrån och sedan har det pratas mycket om ett ersättningssystem till det rann ut i sanden - typ :p

Det mesta jag köper där är faktiskt sådant som är prissatt i svenska kronor som Nemi (tidningen, albumet kan man köpa på annan plats) och Larsson samtidigt som man kan fylla på både busskortet och kontantkortet till mobilen där.
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Den råkar inte komma till Gotland

Jag bor på Gotland och har inte sett den här. jag förstår om Gotland blir överhoppat eftersom det är så litet. Men jag undrar kom den hit? (Bara för att försäkra mig om att jag inte missat den)
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Re: Den råkar inte komma till Gotland

Kampanjen gick i hela Pressbyrån och ska även ha funnits på Gotland.
Dock är kampanjveckan över.

På Interpress webb kan du söka efter närmaste butik med hjälp av ditt postnummer. Söker gör du här

/Anders
 

Adams

Veteran
Joined
15 Sep 2007
Messages
67
Location
Visby
Re: Den råkar inte komma till Gotland

Tack så mycket. Var aldrig vid rätt koisk helt enkelt. Hoppas jag får chansen någon annan gång.
 
Top