Nekromanti Kamelpunk 2078

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Tänkte hajpa mitt Kamelpunk 2078. Det är ett cyberpunk-mishmash, den största inspirationen har tagits från "Nya" Mutant (och då menar jag Mutantversionen som kom 1989), kanske det första svenska cyberpunkrollspelet.

Betaversion finns här:
https://www.rollspel.nu/threads/58685

Året är 2078 och Kairo, på egyptisk-arabiska Kayro, är fortfarande Afrikas största stad. På grund av pest och krig i mellanöstern och i Afrika har en massiv tillströmning av människor skett de senaste decennierna. Kayro sprider sig likt en cancersvulst över öknen och förändrar det uråldriga rikets geografi.

Kontrasterna i staden är enorma; här blandas gamla byggnader som stått i hundratals år med toppmoderna skyskrapor av stål och glas som sträcker sig upp mot himlen - en himmel som den vanlige knegaren längst ner i staden inte ser mycket av. På gatorna är det liv och rörelse; grönsaksförsäljare prånglar högljutt ut sina varor precis som dom gjort sedan urminnes tider. Kamelförare för fram sina cyberförstärkta kameler genom Kayros krokiga gator; ut ur öppna fönster strömmar uråldrig maqamat mixat med moderna rytmer. Doften av vitlök, spiskummin och te blandas med diesel, ökendamm och andra mindre angenäma dofter.

På dunkla kaféer sitter skäggiga män och röker vattenpipa och pratar om tiden innan pesten kom; på den lokala Bulgur King hänger ungdomarna och pratar om det senaste ultravåldsamma SimStim-spelet. I en gränd drar en åttaårig pojke sin fraktalkniv för att råna en vilsen turist. Långt ovan stadens minareter cirklar polisiära vektorjetfordon.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag tar för givet att du läst Grimwoods Arabesk-trilogi?
 
Top