Nekromanti Kalntigaste rollspelsminne?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,598
Location
Helsingborg
Här är två citat som är roliga då de är tagna från sitt sammanhang..

"Han skyddar fisken med ond magi"
Steg 1 i "Hur man blir ond magiker", lär dig beskyddande besvärjelser för fiskar?

"Krig händer"
Rätt apatisk syn på det hela (jämför "Shit happens")

Annars har jag min gamla föreningssida där vi har citat från spelmöten..
Har fått en hel del positiv respons om dem:

http://slurk.cjb.net/gast.htm

/Han som kan säga att man kan klicka på medlemsnamnen för att få läsa fler felsägningar
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Två på en höft

- Han förvandlas till en rökande hög.

- Så det finns späkbögar i himlen? (skulle vara spökbägare)

//erik. fram med microvibratorn
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Ni ser att löven ligger upprörda på marken.

Jag undrar vad löven tänkte...
"Vafan!!! han trampade på oss.. vi är ju bara löv. Jädra tjomme att bara klampa rakt över oss"...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Lite spiler för Oraklet 4 ögon-serien:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Av en ren händelse så sitter min dvärg & dricker öl på dät där värdshuset där en hackspett skulle knacka in ett medelande i ytterdörren. Kort & gott så kom hackspetten & började banka in sitt medelande, min dvärg som var väll lite småfull & lättredat gick sonika ut & drämde flatsidan på yxan i den stackars hackspetten.. Som tur var så hade den NÄSTAN gjort klart sitt medelande. Mina medspelere var lite förgrymmad åp mig efter det, av nån anledning... =) </font></td></tr></table>

Sedan så har ju en annan dvärg knyckt en reklamsklöd på en smedia mitt i natten pga att han hade slut på pengar & akut behov av en sklöd...
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Den roligaste felsägningen jag har kläckt ur mig under ett spelmöte var då vi skulle rädda en av våra fångade vänner.

"Vi tar henne med våld. Eller jag menar, vi tar henne med våld ifrån dem..."

Annars kan ni alltid kika på vår hemsida , där finns det en hel del citat, som kanske kan vara roliga.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Det som främst står ut är nog ett gammalt Mutantspeltillfälle, där första klantigheten var en strid med kille med eldkastare, då en karaktär slutar förblödande på golvet och en annan (muterad iller) först (helt korrekt ur karaktärssynpunkt) undersöker rummet och sedan kommer på att förbinda sin då förblödda kompis.

Senare under speltillfället hittar gruppen ett skåp med utrustning från innan katastrofen och tar vad de tror är en eldkastare och börjar konka runt på den. En stund senare försöker de använda den i strid med föga effekt. Spelledare beskriver ett surrande / sugande ljud och inget mer som händer, varpå spelarna tror att den har slut på "bränsle" och ger sig ut för att söka sånt.

Först några timmar senare går det upp för dem att de spenderat ett par timmar med att söka ammo till en dammsugare... :gremlaugh: gamla hederliga Mutant gav en hel del sån humor.
 

Twooshort

Veteran
Joined
31 Oct 2002
Messages
82
Location
Stockholm, typ
Lista på dumheter

Här är ett litet utdrag ur den ganksa långa lista på mer eller mindre roliga roligheter som sagts genom åren i min spelgrupp. De underliga namnen är våra föreningsnamn som jag använder för att de är roliga och för att PUL är tråkigt.

Må Kraften vara smärtfri
Munchkin: "Vilken Kraft har du igång?"
Myggdräpe: "Control Pain"
Munchkin: "Har du ont?"
Myggdräpe: "Nää..."

Social kompetens
Nöjestur: "Det måste finnas nåt sätt att börja prata med honom som inte är misstänksamt eller suspekt."
Munchkin: "God dag?"

Nobelpris i genusvetenskap
Nöjestur: "Han är inte man, han är ju MC-knutte - det tredje könet."

Åldersnoja?
Munchkin: "Uncle McJohn? Lever han än?! Han var ju ung när min far var gammal!"

Kamratskap
Riddar Bill [Munchkin] leder en här vänliga orcher mot en stad med onda kultister. Dorrin och Gil agerar kurirer och får syn på hären samtidigt som hären ser dem.
la Barbe [SL]: "En orch kommer fram till Bill och berättar att två ryttare närmar sig hären. Du ser att det är Dorrin och Gil."
En eftertänksam Munchkin: "Det är mina vänner, skjut dem... *en typiskt för lång paus medan andra spelare tittar surt på Munchkin*... inte!"

Enhetsproblem?
Storhulken: "Den där glassen måste ju vara en hel kubikdeciliter!"

Slumptabeller
Nöjestur: "Har jag inte valt ålder än?!"
Munchkin: "Det finns en slumptabell..."
Über-SL avbryter: "På sidan 99 just under Encumbrance in Magical Storms eller?"
Nöjestur: "Nä, men nästan. Sidan 93."
la Barbe: "Just över alltså."

Badpojkar
Nöjestur: "Jag har en massa Bard-grejer ju."
Munchkin: "Ni är i en öken. Du behöver inga badgrejer."
Nöjestur: "Jo men jag har Inspire Courage och..."
la Barbe: "Once more unto the beach, dear friends!"
 
G

Guest

Guest
Rogue som...

Min kusin (Anor) som slog fram och aventyrade med en helt suveran Halfling Rogue (Dex 20!). Anda tills han hittade den hemliga Nerull sektens underjordiska tempel och kom fram till en last port. (Return to the Keep on the Borderland)

"Hmmm....Open Locks? Det verkar som jag glomde lagga skillpoints pa den fardigheten.....Och jag har heller inga dyrkar med mig..."

Sa istallet for att dyrka upp porten, fick dem sta och hugga med yxor i en halvtimme. Overraskningsmomentet var liksom forlorat da....
 
Top