Nekromanti [kalmar] Rollspelsgrupp sökes i Kalmar med omnejd!

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
MylingSpel (Tina och Jörgen) söker rollspelare för regelbundet spelande hemma hos oss i Påryd söder om Kalmar och Nybro. Gärna en eller två gånger i veckan.

Främst handlar det om att spela Skuggornas Mästare, En Garde!/Pirater! eller kanske senaste Star Wars-rollspelet, Doctor Who eller Firefly. Vi har en hel del annat också om andan skulle falla på.


Vi är själva runt 40, men söker spelare mellan 18 och 75 av alla kön, som respekterar andra människor och aldrig skulle kunna rösta på SD. Vår spelstil är relativt avslappnad och med målet att alla ska ha roligt.

Har katt och fika.

Eventuellt kan vi stå för transport mot viss bensinpenning om ni ej kan ta er till oss själva. Vi kan ej åka till andra spelare på grund av handikapp.

Vi är även intresserade av att spela brädspel.
Vi spelar bara co-op eller semi-co-op och i stort sett bara så kallade "ameritrash-spel" som Eldritch Horror, Conan, Arkham Horror, A Touch of Evil, Zombicide Black Plague, Shadows of Brimstone, Fortune and Glory, samt vårt egna brädspel Privateers.


Vid intresse maila oss på grendel@mylingspel.se

Med vänlig hälsning,
Jörgen & Tina
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Bor i Växjö så det är lite långt att åka för regelbundet spel men någon gång skulle man väl kunna samla ihop ett par rollspelande Växjöbor och komma och hälsa på er för en engångsgrej.
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Zadrith;n217573 said:
Bor i Växjö så det är lite långt att åka för regelbundet spel men någon gång skulle man väl kunna samla ihop ett par rollspelande Växjöbor och komma och hälsa på er för en engångsgrej.
Hade varit jättetrevligt! Vi brukar ju befinna oss på Vexio Spelkonvent ibland, så kom gärna fram och presentera dig. Kanske träffat på dig/er tidigare? :)

/Jörgen
(tidigare under namnet Åke Wombat på rpg.nu)
 

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Myling;n217727 said:
Hade varit jättetrevligt! Vi brukar ju befinna oss på Vexio Spelkonvent ibland, så kom gärna fram och presentera dig. Kanske träffat på dig/er tidigare? :)

/Jörgen
(tidigare under namnet Åke Wombat på rpg.nu)
Ja, vi har träffats tidigare. Jag är med och arrangerar Vexio Spelkonvent, testade piratspelet där för två år sedan och det var jag som frågade er om ni hade något ni ville sälja via auktionen på senaste konventet.
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Zadrith;n217731 said:
Ja, vi har träffats tidigare. Jag är med och arrangerar Vexio Spelkonvent, testade piratspelet där för två år sedan och det var jag som frågade er om ni hade något ni ville sälja via auktionen på senaste konventet.
Aha. Dålig på ansikten och dåligt minne. :D Namnet "Zadrith" känner jag ju igen sedan länge. :)
 
Top