Nekromanti Kalifornien

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Vad jag har förstått, så hittade man guld och silver först i Kalifornien, och därmed började de s.k. guldrucherna.

Är väldigt intresserad av kampanjmaterial om detta...

Riddaren - som håller på att öva sina rollpersoner att gräva efter guld
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Trevligt, trevligt. Det finns ingenting så tillfredställande som pengar som slitits ihop i sitt anletes svett, och förhoppningsvis på hederligt vis. Själv skall jag förbereda mina spelare på guldruschen i Black Hills så småningom.

Red Dust.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi har inte planerat något speciellt kampanjmaterial om Kalifornien ännu på en lång tid (även om vi har flera spelargrupper som drömmer om San Fransisco). Vill du ha material om den första guldruschen rekommenderar vi besök på antikvariat - The 49:ers i Timelifeserien är väldigt bra.

Vill du däremot ha mer om gruvdrift och guld.- och silverruscher kommer du att hitta en hel del matnyttigt i Territoriet New Mexico:)

/anders & tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Black Hills

Det är en otroligt rolig kampanjmiljö:) Och med tanke på att dina spelare redan är i Trinidad kan de säkert få lite extra inspiration att ta sig dit då de läser i The Trinidad Herald (handouten till äventyret i spelledarskärmen) - då kan de dessutom tillhöra de första som kommer till Black Hills, kanske till och med innan Washington beslutar sig för att skydda guldgrävarna?

Skulle de sedan ha genomlevt hela guldruschen i Black Hills är det ju inte heller omöjligt att de tar sig tillbaka till sina civila verksamheter i Trinidad - runt 1880 tar sig spelarna och revolvermännen som tidigare var i Dodge City dit och 1881 blir Bat Masterson sheriff där.

/anders & tove
 
Top