Nekromanti Kalendrar

Grog

Swordsman
Joined
7 Dec 2003
Messages
505
Location
Munchen
Jag försöker bli sadär käckt modern som alla ni internauter är och överge min physiska kalender (agenda pa svenska?) till förmàn för en elektronisk dito. Detta kommer sig bland annat av att pà jobbet kan man med en knapptryckning exportera möten och konferencer i VCS/ICS format. Jättepraktiskt!

Fram till nu har jag forwardat alla mina mejl till ett gmail konto och aktiverat en Google calender anslutet till detta. Genom att dela jobbkalender med kollegor är det lättare att hitta luckor i planeringen. Jag kan importera ics filerna i Googles kalender, men jag maste spara dem först vilket är rätt puckat. Dessutom skulle jag vilja ha tillgang till min kalender när jag är offline, sà jag antar att ett bättre sätt skulle vara att importera ics filerna till nàgot program pà datorn, och sedan fixa nagon slags automatisk sync med Google.

Jag kör mest Ubuntu 9 (Gnome) och Scientific Linux CERN 4 (KDE). Vilket fiffigt program borde jag använda som funkar till bàda? Eller finns det bättre sätt? (Min gamla nallefàn kan synka med MS Outlook, aldrig testat nàt annat.)

Hjälp en stressad virrpanna styra upp sin vardag!
/Kapten Kaos
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Jag önskar att jag hade en lösning. Det finns ett addon till Sunbird som kopplar upp sig mot google calendar, men tyvärr finns ingen buffert - är man inte online är det rökt. Hade föredragit nåtslags synklösning, själv. Ska fortsätta leta nåt tag...
 
Top