Kalender som app?

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Hej WRNU,


Jag har problem. Jag och familjen har länge använt TimeTree som app för kalender. Men den var lite för smal i funktionerna, så vi bytte till TeamUp innan sommaren. Den är ruskigt bra på det organisatoriska, men har ett enormt, ENORMT problem i appversionen. Man kan inte få notifikationer. Det har gjort att jag missat både ett och två möten vid det här laget. Tyvärr. Så en ny app måste till.


Är det någon som har en bra app att tipsa om? Eller bör jag återgå till TimeTree?


Krav:

  • Notifikationer i appen! Som minst inför möten, men helst så man kan ställa in hur långt i förväg själv
  • Interna kalendrar / färgmärkning för olika ämnen (helst inte kopplat till bara användare)
  • Flera användare ska kunna synka till den via sina egna telefoner
  • Helst (inte absolut krav) funka även i en browser.
  • Absolut inte prenumerationskostnad, men en engångskostnad kan vara ok. Men jag är snål.
Help me WRNU, you're my only hope!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,462
Location
Helsingborg
Du kanske kan göra som TeamUp föreslår att koppla en sekundär kalender (typ Google-kalendern som finns native) till kalendern?

 

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
480
Location
Uppsala
Krav:
  • Notifikationer i appen! Som minst inför möten, men helst så man kan ställa in hur långt i förväg själv
  • Interna kalendrar / färgmärkning för olika ämnen (helst inte kopplat till bara användare)
  • Flera användare ska kunna synka till den via sina egna telefoner
  • Helst (inte absolut krav) funka även i en browser.
  • Absolut inte prenumerationskostnad, men en engångskostnad kan vara ok. Men jag är snål.
Google-kalendern bockar av hela kravlistan. Men eftersom du redan är inne på mer obskyra kalenderappar så antar jag att du uteslutit den av någon anledning...?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Om kravet är ”som google calendar men bättre privacy” kanske proton calendar är ett alternativ? Jag upplevde hela deras lösning (mail/kalender/fillagring) som lite tunn på features då jag testade den sist, men det verkar ha hänt en hel del sedan dess.

 
Last edited:
Top