Nekromanti Kalamarkarta

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Jag har nyss köpt Kingdoms of Kalamar. Jag har tagit loss kartorna och satt upp dem på väggen i mitt rum, när jag gjorde det lade jag märke till stora gula områden på kartan. Men det står inte på teckenförklaringen vad det är. Kan någon inbiten Kalamar-räv förklara?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Kanske öken?

Har kollat på kartorna men blir inte så mycket klokare. Kanske öken, det brukar ju vara gult på kartor?

M.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Incontinentia Buttocks

Inkontinents = oförmåga att hålla tätt.

Gul snö = resultatet av att inte hålla tätt vintertid.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Re: Åhå. Det där med Terra förvirrade mig. (NT)

Äsch, det var tänkt som en dumvits på terra incognita som ibland kunde tänkas stå på gamla kartor för att indikera landområden med okänt innehåll, typ som de märkliga gula fälten du undrade över.

Inget viktigt, inget viktigt.

On topic: jag antar att "slätt" redan har en färgkod på kartan. Det är inte så att de har blandat in höjd över havet som en färgkod bara för att retas?
Vissa publicerade kampanjvärldar har medvetet markerat vissa områden av världen som reserverade för ett visst slags användning, typ: "inget officiellt material kommer att publiceras som beskriver landet Puh. Det får varje SL beskriva som hon vill."
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Åhå. Det där med Terra förvirrade mig.

On topic: jag antar att "slätt" redan har en färgkod på kartan.
Ja.
Det är inte så att de har blandat in höjd över havet som en färgkod bara för att retas?
Då borde de ha skrivit det, skulle vara ett ypperligt sätt att retas på dock.
Bifogar en bild på kartan, (Kunde inte hitta någon bättre, ledsen för gubben som sitter i vägen) om man tittar noga ser man att i övre delen av kartan bredvid de orange(a) bergskedjorna finns det gula områden som inte har teckenförklaring.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Åhå. Det där med Terra förvirrade mig.

Bifogar en bild på kartan
Stäpp? Savann? Träsk?

Men gör det lätt för dig. Du kan inte hitta vad det ska vara, alltså finns det inget i böckerna som ställer krav på att det är rätt. Frågan blir då vad som passar dig och dina planer bäst? Vad behöver du där? Behövs det egentligen funderas utöver det?

gubben som sitter i vägen
Påminner lite om en av Oldtimers avatarer. Släkt?
 

Gangir

Veteran
Joined
17 Jul 2001
Messages
15
Om du läser så är det "wasteland" dvs stepp som är obrukbar som jordbruksmark. Dock produceras det viner i de områdena.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Jag hittade det inte

Jag letade en stund i boken, men hittade inte beskrivningen. Vet du vilken sida de finns på?

M.
 

Furin

Veteran
Joined
31 Oct 2004
Messages
38
Location
Vadstena
Re: Kanske öken?

Jo du kartan är rätt svår att förstå dom har tagit riktigt konstiga färger i den. men det kommer ju en bok eller har kommit kanske om Öknen och i den komemr man att kunna se var öknen är..-- XD
 

Furin

Veteran
Joined
31 Oct 2004
Messages
38
Location
Vadstena
JA du det har jag också undrat över men aldrig orkat kolla upp det men jag hade tänkt och göra det när jaorkar men det borde ju typ ha nåt med nåt att göra :gremlaugh: hehe. Men i allafall så är kartan snygg tycker jag!
 
Top