Nekromanti kahjitti

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
nått som skulle vara väldans bra vore om någon som är duktig på att rita kunde rita några bilder på folket och landskapsbilder eftersom jag är rent ut sagt dålig på att rita o teckna. men modulen kommer iallafall innehålla ett land och en ras och allt det innebär.
om någon vill hjälpa så kan ni adda mig på msn vilket är lättare att skicka bilder och diskutera, behöver hjälp med att konvertera till acrobat reader, vet inte hur man gör =/
joakim88@spray.se
 

JoakimSkoogh

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
127
Location
Borås området
Jag är inte säker på om det är planerat att det skall finnas en kattras.... tror det förslaget har tagits upp innan.
Nog för att ödlefolket finns, men personligen har jag svårt att ta ett kattfolk seriöst...
men i Morrowind är dom coola och passar dessutom bra in i den världen :gremlaugh:
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Du kommer få höra det någonstans ifrån, så....

Du kommer inte hitta någon som gratis ställer upp på en idé som inte har blivit något än. Om du har en modul med riktigt schysst text-innehål kanske du kan få någon hjälp, eller så kan du betalaför bilderna. Sverige eller wrnu består inte av slavande artister.

Själv brukar jag ta betalt i godis :gremwink:
 

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
nej färstår det. det bästa vore att fråga någon kompis som är vass på att teckna. går ju i ettan så jag har ju inga tusanlappar precis :gremwink: men å andra sidan så kanske inte alla tar betalt för några bilder utan ser det mer som en hobby.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Det är illa nog med ödlemänniskor, arachnider och vampyrer. Kattmänniskor går fetbort :gremlaugh:

/RD
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
coolhets-ras-spiralen

Någon gång när jag var ung och dum ritade jag mig en tigerman och kallade honom något i stil med (halva latinska ordet för tiger)taur. Sen fick han tala tauriska och bruten jargiska för att sedan träffa på rollpersonerna i någon avkrok. Utöver detta lilla gästspel går kattfolken fetbort det är nog med rasinflation som det är... Nya raser som är koolare och bättre än de gamla ger bara ännu flera raser tills allt är översvämmat. Symptomen finns redan, ta det lugnt med att spä på det mer.

/Ceram, tycker inte om katter, de är onda och inställsamma.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Jo, visst. Jag brukar egentligen inte ta betalt, annat än när jag är sugen på godis. Men jag skulle fortfarande inte rita något om det inte fanns ett schysst innehåll att illustrera.
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Nu ni...

Om det känns som om du tvunget vill ha med en kattras utan att helt gå bort från det tema som genomströmmar dagens Mundana så kan du alltid låta spelandet ske i en annan eon, då katterna härskade över världen :gremwink:
 

Bail

Veteran
Joined
28 Aug 2003
Messages
71
Location
vilhelmina
Kommer det komma kattfolk till eon iallafall? jag som höll på med en egen modul med dom till det...... ioförsig så är dom ju radikalt annorlunda än vad som stod i länken.....
 

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
jag tänkte ju inte göra min modul till nått överseriöst så fortsätt med din modul =) jag har ju faktiskt inte börjat än :gremwink:
 

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
Re: coolhets-ras-spiralen

jag är ung :gremwink:
men jag tycker att det kan bli för tråkigt att spela alv som jag antar att alla här på forumet eller iallafall 80 % har spelat, fast det är bara en chansning. så jag tycker det vore coolt med ett kattfolk =)
 

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
Re: coolhets-ras-spiralen

jovisst kan de tgå till överdrift men isåfall om man börjar skapa sig kofolk och liknande :gremwink:
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
jo men visst

jovisst kan de tgå till överdrift men isåfall om man börjar skapa sig kofolk och liknande
Det finns ju redan. Minotaurerna är ju jätteofficiella.

/Ceram, påpekar det egentligen uppenbara.
 

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
Re: jo men visst

kände att jag gjorde bort mig lite grann :gremwink: men jag menar typ människohuvud på kokropp och liknande, då tycker jag det går över styr för min del. förövrigt så tycker jag att minotaurer är riktigt coola, inte att spela men att kämpa mot/med.
 
Top