Nekromanti Köpte just allt till Eon 4 och 3!

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
...Eller ja, nästan allt till Eon 3. Jag utelämnade 3-4 böcker.

Min fråga är om man fortfarande kan använda materialet i böckerna från 3an till när man spelar 4an?
Stämmer fortfarande världen så som den är beskriven i de böckerna (Om man bortser från stats, pengar osv)?
Är tex alverna fortfarande 6 stammar, dvärgarna 4, Frakktiraker de elaka osv?

Tack
MVH
Daniel Schavon
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
En del saker ha de sagt sig göra om(t.ex.) befolkningsiffor. Jag har dock haft massor med nytta av gammalt material för inspiration och fakta. Det är dessutom överlag välskrivet, informativt och i en del fall nästan lärorikt.
De släpper ju snart Damarien boken och de delar man kunnat läsa stämmer ju ganska bra mot tidigare material och stämning.
 

Kuma

Veteran
Joined
29 Jan 2015
Messages
123
Hej Daniel!
Det allra mesta stämmer fortfarande, men en del geografi är förändrad i den nya inkarnationen av spelet. Några nya länder har tillkommit, till exempel, och befolkningsmängden i befintliga riken har ökats markant. Nya folkslag har iom detta tillkommit. Även stridskonster och magisystem har fått en rejäl overhaul, vilket innebär att nya böcker om detta är planerade.
Sedan ryktas det om att den bakomliggande metaplotten (om Legender & Hemligheter hör till de böcker du skaffat har du ett hum om vad det rör(-de) sig om) kommer att revideras rätt rejält, men någon vidare information om detta har inte släppts.

På det stora hela tror jag dock att du kommer att ha stor nytta av det mesta materialet du köpt till Eon 3, även i den fjärde utgåvan av spelet ???? Det absolut mesta av "fluffet" är nämligen helt orört (än så länge...).
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Tack så mycket för svaren.
Det låter ju onekligen trevligt.
Då kör jag lite svävande på befolkningsantal och legender när jag spelleder.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,085
Köp nytt, så vi får se mer nytryck i takt med att de gamla böckerna tar slut :)
 
Top