Nekromanti köpslå!

malk

Veteran
Joined
1 Apr 2001
Messages
10
Eftersom Mundana är så pass välbeskriven, då tänker jag främst på beskrivningen utav huvudnäringar och handelsvägar runt om i världen, så borde det väll finnas bättre regler för oss som vill spela som köpmänn.
Som det är just nu blir det hela lätt fattigt. Jag menar det finns mer (och bättre detaljerade) regler för att brottas. För att inte tala om magireglerna (som för övrigt är helt underbara) som innefattar både magiteori, skapandet av besvärjelser, tidsåtgång m.m.

Varför kan det inte komma något likande för handel?
Detaljerade listor på handelsvaror, restider, stadsbeskrivningar, handelshistoria, nya sub-yrken, kulturkrockar, m.m.

Tycker att jag ger förlag till en helt ny modul: "Handelns äventyrare" eller nått....

Tänk er köpmännen som färdades längs Sidenvägen och alla äventyr som de råkat ut för i bergen och öknarna längs de stigar och rutter som leder en från mitten av Kina till Venedig, en otrolig sträcka på 7800km!

"I denna öken finnes en stor myckenhet av onda andar och även heta vindar; de som möta dem gå under till sista man. Spanande åt alla håll så långt ögat kan nå för att finna stigen, vinner man inget rättesnöre om icke av de ruttnade benen av döda människor som utmärka vägen." Kinesisk Munk som rest mellan Kina och Indien på 400-talet...

//?
 

Bela

Warrior
Joined
18 Oct 2000
Messages
307
Location
Stockholm
"Varför kan det inte komma något likande för handel?
Detaljerade listor på handelsvaror, restider, stadsbeskrivningar, handelshistoria, nya sub-yrken, kulturkrockar, m.m."


Får jag föreslå "SJÖFARARE & PIRATER" som enligt neogames ska innehålla:
"Skepp, fartyg, hamnar och salta sjömän är alla ingredienser i denna saltstänkta modul. Mängder av olika skepp och fartyg från Mundanas olika kulturer beskrivs med bild och text. Kompletta regler för handel, handelshus, köpslående, tillgång och efterfrågan, olika varors värde i olika hamnar och en massa annat beskrivs i detalj. Väder och vind, hamnstäder och typiska företeelser i dylika tas upp, tillsammans med hur det är att spela en sjöman, pirat eller marinkårist. Regler för sjöstrid, inklusive bordning, sabotage och vilda svärdsfajter är med, liksom kanske det mest spännande av allt: sjökort över hela Mundana, inte bara den del som hittills har beskrivits. Det finns även ett preliminärt utkast till omslag. För den som tycker det är svårt att vänta har vi lagt upp en sida med sjömanstugg så att man kan börja prata som en sjöbjörn redan nu."



Bela
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
En mycket god idé som tål att utvecklas ytterligare.

Ni åker på eran vagn som är fylld med guld från er senaste resa...
Ger inte det upphov till äventyr så säg...

***
Martin Ackerfors - Ohlsson
***
0===|:::::::::::::::::>
 

malk

Veteran
Joined
1 Apr 2001
Messages
10
Låter bra! Hoppas att de utvecklar reglerna för köpslå i den modulen...

//?
 

malk

Veteran
Joined
1 Apr 2001
Messages
10
jag menar det!

Så sant!
Sedan behöver ju inte alla Rp:na vara handelsmänn, präster, missionärer, vakter, skurkar? m.m. Alla samlar de i karavanerna!

//?
 
Top