Nekromanti [Köpes] Vildhjärta

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Hallå!
Jag är sugen på att köpa ett helt, rent och fint exemplar av Drakar och Demoner-äventyret Vildhjärta för att skäligt pris. Någon som har ett till övers?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: [Köpes] Vildhjärta OT

Spider Jerusalem said:
Till trudvang eller DoD6?
Det finns väl bara till DoD6? ... Möjligen även som reviderad onlineversion till DoD Online. Vildhjarta kom någon gång i svepet innan DoD6R. Så det kan väl sägas tillhöra DoD6R:s regelversion? Om inte annat fanns Expert Rollpersonen är Vildhjarta kom, så det bör om inte annat vara den officiella regelversionen utifrån vilken äventyret skrivits. Världen är ju dock Trudvang, för den världen etablerades ju mer eller mindre iom DoD6R; världsböckerna kom i samma svep och i DoD6R och Jorges finns ju den världskarta som lade grund för världen Trudvang – där finns skogen Vildhjarta på plats.

... Försökte ta reda på exakta årtal genom Wikipedia, men eftersom Drakar & Demoner-artikel där är högst förvirrande och delvis felaktig så vete tusan. Och mja, jag orkar inte gräva i hyllan.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jag äger DoD:Trudvang men har resten av äventyrssviten till DoD6 så jag är ute efter samma version (DoD6) om det nu finns två olika. Är mest ute efter själva äventyret, slp och andra regler tänkte jag uppdatera så att det fungerar i Trudvang.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Re: [Köpes] Vildhjärta OT

Förtydligande gällande Riotminds tidiga publikationer:

Först kom DoD6. Vildhjarta för det första tryckta äventyret och finns än så länge endast i en version. Sedan kom Jorges Bestiarium och Snösaga. Sedan kom DoD6Expert och de båda värdlsböckerna Osthem och Mittland anpassades efter Expert. Sedan dök DoD6Reviderade upp och under den versionen släpptes äventyret Eldsjäl och DoD6Expert:Magi(som förutsätter att man har antingen DoD6Expert eller DoD6Reviderade). Seden kom DoDTrudvang som äventyren Likstorm och Galtevår, dvärgboken Eld&Sot och Trudvangs Ävantyrare är skrivna för.
 
Top