Nekromanti Köpes: Krönikan om landet Prydain av Lloyd Alexander

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Söker en gammal klassisk serie av Lloyd Alexander. Första boken tror jag hette "De trennes bok", följd av "Taran vandraren", "Llyrs slott", "Storkonungen" och "Taran och den svarta Kitteln" (vet inte om namn och ordning stämmer riktigt, men jag hoppas att ni förstår vad jag menar). Är det möjligt att någon av er därute har denna serie och skulle kunna tänka er att bli av med den? Den finns att få tag på i engelsk upplaga, dock så skulle mina systersöner ha mycket svårt med detta.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
[OT] Taran och den svarta kitteln

Hmm, den har jag som seriealbum hemma. Är det en del i en serie av böcker?
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Re: [OT] Taran och den svarta kitteln

Är det möjligen stillbildsvarianten av filmen "Taran och den magiska kitteln" (Disney, 1985) du har? Jag har inte sett den men den är baserad på delar av bokserien och sägs vara riktigt dålig. Å andra sidan så sägs Disneys absolut bästa rulle "Robin Hood" också vara skitdålig.

Hela serien är i alla fall som följer:

1. De trennes bok
2. Den svarta kitteln
3. Llyrs slott
4. Taran vandraren
5. Storkonungen

Finns i ett bibliotek nära dig. Jag har inte läst böckerna sedan 1991 (men då var de underhållande).

Dewil
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Rea på Konsum

I tre år på rad har sagda serie funnits till salu hos Coop i både uppsala och norrtälje... något jag blivit irriterad av är att den inte har varit fullständig... det har alltid saknats böcker i serien och det samma böcker på bägge ställena. :gremfrown:

Får du något napp över så är jag en mycket intresserad och lycklig köpare.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Re: [OT] Taran och den svarta kitteln

Ahh, så var det ja. Nå, albumet är rätt ok iirc.
 

J_L_Seagull

Veteran
Joined
17 Mar 2006
Messages
114
Location
Stockholm
Re: Rea på Konsum

Får du något napp över så är jag en mycket intresserad och lycklig köpare.
Detta gäller även mig. Vill verkligen ge min favoritserie vid 12 års ålder tilll mina systersöner. Så om någon därute har tillgång till denna och vill släppa den ifrån sig så är det bara att skrika.
 
Top