Nekromanti Köpes: KOPES! SVAVELVINTER...

G

Guest

Guest
..och aven dem andra tre delarna i serien.

Aven triologin Arans Vag (Doda Skogen, Maktens Portar, och Morkrets Hjarta) kopes!

Jag nas per email har, eller telefon kvallstid 08-669 96 87.

Caligula.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Påpekande

Jag tänker inte sälja något, men vill påpeka att det inte är en trilogi utan det finns fyra delar:

*Svavelvinter
*Oraklets fyra ögon
*Kristalltjuren
*Den femte konfluxen

samt att man även vill ha landsbeskrivningen "Trakorien" för att få ut så mycket som möjligt av kampanjen.

Lycka till!

/tobias
 
G

Guest

Guest
Re: Påpekande

Vet du var man enklast kan finna dessa aventyr? Var finns det storst chans att hitta dem?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,901
Location
The Culture
Re: Påpekande

Vet du var man enklast kan finna dessa aventyr? Var finns det storst chans att hitta dem?
Tyvärr vet jag inte, men man har nog en hygglig chans att hitta dem ibland på auktionssajter eller på spelkonvent. De är dock inte lätta att få tag på eftersom de antagligen är de mest populära produkterna som Äventyrsspel gav ut. De är definitivt de som står sig bäst idag.

(Jag hittade två exemplar på tradera.com när jag kollade där, men priserna är redan över 500 kr för dem.)

/tobias
 

etymoz

Veteran
Joined
13 Aug 2005
Messages
14
Re: Påpekande

Tänkte bara påpeka att de exemplar man kan hitta på Tradera och andra liknanade auktionssajter oftast brukar vara ganska väl använda - slitna omslag och veckade kartor. Trots det blir priserna skyhöga.
Tips - jag säljer dessa svenska rollspelsprodukter i samlarskick (aldrig använda, praktiskt taget mint condition) som förvarats i plastfickor för ett pris bra under det som Tradera erbjuder. Kolla mina inlägg på köp/sälj under namnet "etymoz" här på forumet. Mycket har gått åt, men det finns många godbitar kvar.

MVH - Daniel.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,765
Location
Nett-ruh-bi
Re: Påpekande

Låt mig säga så här: det mesta av dina grejer skulle du aldrig få sålda till de där priserna på Tradera.

Dewil
 

etymoz

Veteran
Joined
13 Aug 2005
Messages
14
Re: Påpekande

Hejsan!
Jag säljer inte på Tradera. Utan bara på olika rollspelsforum, där de flesta (hmmm...) inser värdet på gamla rollspel i mint skick. Vi talar om bruksvaror som alltid används ganska flitigt. Och 40% av grejerna redan har gått. Jag började sälja för en månad sedan. Och det har inte varit något prutande. Flera köpare har efter ett köp, köpt mera, när de insåg vilket fint skick de är i. Men smaken är ju olika...

Ha de gött!
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,765
Location
Nett-ruh-bi
Re: Påpekande

Jag vände mig mest mot din formulering "för ett pris bra under det som Tradera erbjuder", då inte ens oöppnade grejer i originalinplastning betingar de priserna du begär. I övrigt är du bara att gratulera till att ha fått grejerna sålda. Jag moraliserar inte över frivilligt ingångna affärsuppgörelser vuxna människor emellan.

Dewil
 

etymoz

Veteran
Joined
13 Aug 2005
Messages
14
Re: Påpekande

Ok, då förstår jag. Problemet är bara att inplastade saker sällan finns på Tradera. För tillfället såg jag bara en sak på Tradera: Krilloan-boxen. Den låg på 400 kr nånting än så länge. Så visst kan man ha tur, det förnekar jag inte. Men å andra sidan - för två veckor sedan fanns där en oöppnad Monster-box för 2000 kr. Så det varierar. Eftersom skickmässigt rent praktiskt ingenting skiljer mina inplastade exemplar från de som har originalplasten omkring sig, tycker tydligen de flesta att dom gör ett kap jämfört med Tradera. Mina priser är satta med hjälp från två rollspelskunnare, och ligger under priserna på rollspelskonvent och dylikt, där sådana här rariteter brukar säljas. Jag har bara tjuvstartat lite - den stora mässan är ju i april. Hehe...
Hoppas du förstår min utgångspunkt. Och tack för visat intresse...
 

Terrasol

Veteran
Joined
31 Aug 2005
Messages
53
Re: Påpekande på påpekandet

"..och aven dem andra tre delarna i serien.

Aven triologin Arans Vag (Doda Skogen, Maktens Portar, och Morkrets Hjarta) kopes!"


"Jag tänker inte sälja något, men vill påpeka att det inte är en trilogi utan det finns fyra delar:"

Han skrev och de andra tre delarna i serien, vilket med min matematik blir 1+3=4, vilket du också sa att det var... Sedan ligger Trakorien vid sidan av.

Trilogin han nämnde i sitt inlägg var Ärans väg

Tradera är en sida att hålla koll på, där dyker det upp med jämna mellanrum...

// Terrasol
 
Top