Nekromanti Köpes: Handla tillsammans? (D&D-minis)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Nu har jag kommit på att jag verkligen, verkligen vill ha två stycken Grell att kombinera med min Warpriest of Hextor. Jag kommer däremot inte att köpa fler Deathknell-boosters. Då återstår egentligen bara att byta till mig, eller köpa styckfigurer.

Jag tänkte att vi Stockholmare kunde göra en gemensam insats nu och slänga in en beställning. Alla har väl någon pjäs de saknar?

Jag skulle kunna koordinera det hela mot förutsättning att vi hjälps åt att hitta den bästa butiken för det. Vi använder den här tråden för att snacka ihop oss om köpet. Right?

Alla Stockholmare är välkomna att handla, men jag kommer inte att ligga ute med pengar för någon jag inte känner sedan tidigare. Med andra ord, pengarna till mig, därefter sker beställningen.

Självklart kommer jag inte att ta något arvode om det var någon som trodde det. Vi delar helt enkelt på frakten, oavsett hur många gubbar respektive person beställer*.

- Vulf

<font size="1"> * inom rimlighetens gränser såklart </font size>
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,471
Location
Stockholm
Beholder?

Tjena!

Jag skulle kunna tänka mig att köpa lite speciella figurer, bara för att det är kul att ha dem. Till exempel Beholder, och Red Dragon.Men jag måste kolla vad jag har för gubbar och vilket gäng jag vill bygga först. Men jag är på för själva beställningsidén. Kanske en fika nån gång där jag kan få hjälp att kolla vad som kan vara coolt.

/M
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Verkar rätt meckigt

Tyvärr så är innehållet i den här tråden något nedslående, men det ska väl inte hindra oss? Vi fortsätter leta efter någon pålitlig nätbutik (för ingen av oss vill väl, likt Moonglow, vänta i två månader på att få pryarna?).

- Kaiser Vulf
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Fika?

Ja, fika låter bra. Någon dag i veckan nu kanske? Jag föreslår tisdag kväll. Hur låter det för er andra?

Om ingen säger emot så räknar jag med någon form av sällskap på Ritorno klockan 19 på tisdag. Efter vi har fikat kan vi gå hem till mig och köra en snabbmatch minis.

- Vulf
 

ForgottenRealms

Veteran
Joined
17 Jan 2002
Messages
140
Re: Fika?

Ja eller varför inte en öl? Jag är också ute efter ett par stycken, bland annat en Paladin och någon schysst Druid. Drizzt är på min sökes-lista också.

Tisdag fungerar inte för mig, jag spelar då! Torsdag funkar annars.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Re: Fika?

Good shit. Då säger vi klockan 19. Jag tar med mig lillebror (lurade in honom i ministräsket i helgen). Så går vi hem till mig och spelar sedan.

- Vulf
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
Re: Verkar rätt meckigt

Well, två saker att ta i beaktande dock:
1. Dimfrost beställde från Battleworks och då kom grejorna efter typ 2 veckor.
2. Jag kostade på mig att ringa och klaga varpå de lade en leverans till i posten utan vidare knot. Den kom fram någon vecka efter den första (jag klagade alltså innan den första kommit fram...).

Om ni skall beställa så är jag trots mina geografiska problem lätt sugen på att hänga med på ett hörn. Vill ha en Lich necromancer. Någon som vet vad ett postpaket kostar? Om det inte är för mycket besvär förståss? Jag kan nog skaka fram någon eller några intresserade till i Linköping.

//Glow
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Re: Fika?

Jag nöjer mig nog med fikat.

Man blir så jäkla full av att spela minis hemma hos dig.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,928
Re: Fika?

Jag jobbar på onsdag, så det är inte frågan om någon alkohol i morgon om det är till någon tröst.

- Vulf
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Verkar rätt meckigt

Postpaket inom sverige är apdyrt, minst 120 spänn. Liten kartong i kuvert borde funka annars. För övrigt har jag även blivit ägd från Battleworks en gång (typ tre veckors leveranstid pga att det fastnade i tullen). Men de är ändå bra för att de har det mesta i lager.


/Dimfrost
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
Men skall vi Linköpingsbor vara sämre? [Lite OT]

Jo, jag kollade upp det... Frakt överlag är ruskigt dyrt så fort man inte kan knöla ned saker och ting i ett kuvert.

Frexten, vi lirade i går. Äntligen. Jag hade knåpat ihop 8 100p warbands och vi lirade en tremannafight. Trots sugig tile-placering och en spelare som troligen skulle ha blivit rejält distanserad av mögel över en sträcka på tjugo meter så rockade det rejält! Så nu är en kille till stenpå och den andra velar (lååångsam!). Men vi skall nog omvända honom!

Jag tror att vi skulle kunna få ihop fem man från Linköping. Skall vi göra som invånarna i fjollträsk och fixa en beställning? Alla tar lika del av frakten om inte någon får för sig att storhandla?

//Glow
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Re: Men skall vi Linköpingsbor vara sämre? [Lite OT]

Jag har inget större behov av minis för närvarande och tänker nog vänta tills Angelfire kommer, tror jag. Men kul att du drar in lite fler folk. :gremlaugh:


/Dimfrost
 
Top