Nekromanti Köpes: Det var inget... [ändrad]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,418
Jag är på jakt efter en medelstor till stor samling Dungeons and Dragons miniatures som ger mig möjlighet att komma igång med att bygga många roliga warbands utan att köpa en miljon boosters (vilket jag nog kommer göra ändå, men jag vill ha en grund).

Om det är någon här som vill bli av med lite minis eller vet någon annanstans man kan få tag på det vore det toppen.

Min prislapp är lite flytande mellan 1000 och 1500 kr, beroende på mängd och braighet på figurerna.

Det är bäst att reservera sig för att jag kan ändra mig om jag får en knäpp av något slag, men är köpet väl spikat är det inga problem.

[ändrad]: Köpte minis ändå, så det här är "ointressant"
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Köpes: Begagnade D&D-minis

Kolla på ebay. Priserna varierar beroende på hur eftertraktad figgen är men många kan man köpa för mellan 5-20 kr styck, utan att de för den delen är dåliga. Eftersom de inte väger nått direkt så blir frakten inte heller nått att prata om.

Vad som gäller annars är att även om de flesta (jag skulle t.o.m. våga säga "alla") DDM-spelare har figurer de kan tänka sig att göra sig av med, men de flesta vill hellre byta än sälja. Så om du inte enbart vill skaffa minis från ebay och liknande så får du nog köpa boostrar och ge dig in i byteskarusellen. (Och det är enligt mig lite av charmen med spelet. :gremgrin:)

Sedan, även om du rent tekniskt kan klara dig utan så rekomenderar jag att du skaffar ett startset, de kostar runt 175 kr styck ute i handeln.

/Anders
 
Top