Nekromanti Köpeäventyr till Western I, II och III?

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Äventyr till Western I, II och III? Jag vet att Lancelot Games gav ut en handfull äventyr till Western I. Går de här äventyren att få tag på i dag?

Det fanns några äventyr som hette Hogans last stop, Svarta banden, Blodspengar och några till. Jag antar att det kom ut några till Western II också? Är det en fråga om upphovsrätt eller varför går de inte att ladda ner eller köpa hos Åskfågeln?
 

Twiggen

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
34
Dessa äventyr fanns till försäljning i butiken ganska länge med anpassade roller för Western III men är tyvärr slutsålt.
Under Western III kom två bra häften också ut "Legender från..." Det var äventyr som kommit som pdf men samlade i dessa. Dessa är också slutsålda. Sedan är det de senaste äventyrssamlingarna som kommit under senare tid. Dessa finns en del kvar.

Själv är jag fortfarande på jakt efter ett nytt exemplar av Legender från Arizona och New Mexico. Råkade sälja det av misstag.
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Twiggen;n70098 said:
Dessa äventyr fanns till försäljning i butiken ganska länge med anpassade roller för Western III men är tyvärr slutsålt.
Under Western III kom två bra häften också ut "Legender från..." Det var äventyr som kommit som pdf men samlade i dessa. Dessa är också slutsålda. Sedan är det de senaste äventyrssamlingarna som kommit under senare tid. Dessa finns en del kvar.

Själv är jag fortfarande på jakt efter ett nytt exemplar av Legender från Arizona och New Mexico. Råkade sälja det av misstag.
Men varför lägger de inte upp dem som pdf:er? De måste väl ha något enstaka exemplar kvar av äventyren som de kan skanna in och sälja för en billig peng eller tom skänka bort gratis?
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Twiggen;n70098 said:
Dessa äventyr fanns till försäljning i butiken ganska länge med anpassade roller för Western III men är tyvärr slutsålt.
Under Western III kom två bra häften också ut "Legender från..." Det var äventyr som kommit som pdf men samlade i dessa. Dessa är också slutsålda. Sedan är det de senaste äventyrssamlingarna som kommit under senare tid. Dessa finns en del kvar.

Själv är jag fortfarande på jakt efter ett nytt exemplar av Legender från Arizona och New Mexico. Råkade sälja det av misstag.
Jag verkligen älskar att det finns så många äventyr till Western men tråkigt att de är slutsålda. :(
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Jag kikar på gräsrotsfinansieringen av Western IV. Det är inte lite grejer de ska komma ut med till Western.
 

KnightVision

Veteran
Joined
19 Nov 2001
Messages
140
Location
Uppsala
De gamla äventyren brukar finnas att hitta på Tradera med jämna mellanrum. Jag köpte de jag saknade där.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
De riktigt gamla äventyren från Lanceloteran av Western har tyvärr dött den sorgliga versionshanteringsdöden. De backuper som finns är för PageMaker1 och på Mac-diskett. Vi kommer inte ens åt dem själva, och har inte prioriterat att renskriva dem för hand för att sedan lägga upp dem. Om någon med tid och tålamod vill göra en insats kan vi dock försöka få upp dem framöver:) För rättigheterna är fortfarande våra:)

De flesta av våra tryckta äventyr till Western III finns fortfarande att få tag på, även om lagret minskat drastiskt. Dock inte de två Legendsamlingarna, även om flera av äventyren som var med där även finns uppe på rollspel.com Vi har inte bestämt oss riktigt för hur vi vill gå vidare med dem. Tove är väldigt sugen på att ge flera av dem en överhalning för att förbättra dem och anpassa dem till det nya systemet och den nya layouten. Men hon är tidsoptimisten av oss. Anders, som är en smula mer realistisk ibland, propsar på att vi skall börja med att få ut en massa nya och coola grejer innan vi lägger för mycket tid på att bara ompaketera gamla grejer. Det ligger nog tyvärr en poäng i det.

Vi har galet mycket och galet mycket bra på gång, som crowdfundingen visade. Det är aldrig en brist på bra och roliga äventyr, och vi börjar bli riktigt nöjda med introduktionsäventyret i Western IV - och Slutstation White Haven, vårt konventäventyr på GothCon som vi just nu arbetar för fullt med. Samtidigt är feedback aldrig dåligt. Vilket Westernäventyr hade ni mest roligt när ni spelade? Finns det några du har tyckt bättre om än andra? Berätta gärna!

Don't be a stranger,

Tove & Anders
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Jag ska erkänna att jag aldrig har spelat Western. Mitt gamla spelgäng påbörjade förvisso ett äventyr men det rann snabbt ut i sanden när jag tröttnade på allt vad rollspel hette. Hur som helst. Jag har läst en del av äventyren och ett jag fastnat för är det äventyret (minns inte titeln nu) där rp jagar efter ett gammalt piano. Premisserna låter sådär meeh..men äventyret är verkligen riktigt bra. Jag tänker definitivt spela det framöver och jag ser verkligen fram emot de kommande modulerna till spelet. Pdf:en är ju verkligen vansinnigt snygg. Stämningsfyllda bilder, massor av matnyttigt material och intressant upplägg.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove;n75120 said:
De riktigt gamla äventyren från Lanceloteran av Western har tyvärr dött den sorgliga versionshanteringsdöden. De backuper som finns är för PageMaker1 och på Mac-diskett. Vi kommer inte ens åt dem själva, och har inte prioriterat att renskriva dem för hand för att sedan lägga upp dem. Om någon med tid och tålamod vill göra en insats kan vi dock försöka få upp dem framöver:) För rättigheterna är fortfarande våra:)
Jag gjorde lite efterforskningar nu och det visade sig mer komplicerat än vad jag trodde att få ordning på så gamla PageMaker filer.. :(

Nu förespråkar jag då att ni fokuserar på de nya produkterna, men om det i framtiden skulle finnas tid och intresse att digitalisera och omarbeta gamla äventyr som ni har i tryckt format så skulle jag rekommendera er att scanna in dem på datorn. Dagens program klarar av att läsa och konvertera texten från bild till text, så att manuellt stansa in text ska inte vara nödvändigt!

Men, som sagt så tycker jag inte att ni ska lägga energi på detta just nu! :)
Det är inte speciellt svårt att konvertera själv om man har ett gammalt äventyr som man vill spela!
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Anders & Tove;n75120 said:
De riktigt gamla äventyren från Lanceloteran av Western har tyvärr dött den sorgliga versionshanteringsdöden. De backuper som finns är för PageMaker1 och på Mac-diskett. Vi kommer inte ens åt dem själva, och har inte prioriterat att renskriva dem för hand för att sedan lägga upp dem. Om någon med tid och tålamod vill göra en insats kan vi dock försöka få upp dem framöver:) För rättigheterna är fortfarande våra:)
Jag föreslår att någon som har äventyren skannar in dem till pdf:er och skickar till er så ni kan lägga ut det på rollspel.com. Lägg ut dem för gratis nedladdning och uppdatera när ni har tid äventyren med värden, bilder mm för Western IV och sälj dem som pappersäventyr. Hur låter det?

Men, som sagt så tycker jag inte att ni ska lägga energi på detta just nu! :)
Det är inte speciellt svårt att konvertera själv om man har ett gammalt äventyr som man vill spela!
Jag håller med dig. Slösa inte tid på detta nu men någon måste väl ha de gamla Western I äventyren så att han eller hon kan skanna in till pdf och dela ut genom rollspel.com (eller så att Anders & Tove kan sälja pdf:erna för en billig peng från Påskfågelns webbutik om de inte vill dela ut dem gratis)?

Görat med att konvertera äventyren kan ni syssla med när ni är pensionärer.
 
Top