Nekromanti Köpa Skepp

Kenzui

Warrior
Jag läste lite i en sjöfarare&pirater bok i en butik bara för att kolla. och där stod det att en tremastad jargisk båt kostade runt 5-6 hundratusen och i tidigare inlägg sa nån tre miljoner med värsta balistor och bemanning i tre år eller? undrar bara! HA DET BRA!!!

Zug209_ivenhoe

Warrior
Vad undrar du , om skepp är dyra? Ja det är dom.
Först är det införskaffandet , ny eller begagnat sen så är det besättning och underhåll.

Kenzui

Warrior
underhåll det fixar man ju när man haft båten ett tag och bessätning är inte så dyrt har inte boken här men ja det var inte mycket dessutom så finns det säker vandöda kan göra. detta betyder också att jag inte behöver en arme eller legoknektar asså!

HerrBjörn

Warrior
underhåll det fixar man ju när man haft båten ett tag och bessätning är inte så dyrt har inte boken här men ja det var inte mycket
Underhåll är en senare kostnad ja..
Båtar är självklart dyra men du har nog missat en grej..
Om du har en så stor båt så får du tänka på tullavgifter, hamnplats och matkostnader för dig och bessätningen..
Förresten.. Vem säljer en jargisk tremastad båt till en privatperson..
okej om du äger ett handelshus..

dessutom så finns det säker vandöda kan göra. detta betyder också att jag inte behöver en arme eller legoknektar asså!
Jag har för mig att du måste animera högre vandöda för att de ska ha kvar sina färdigheter annars måste du lära en besättning vandöda som kan bli drillade färdigheten "sjömannaskap".
Eller ska du kanske animera 50-100 högre vandöda som tidigare varit sjömän??
Jag säger bara: GLHF grabben

rax

Swordsman
Re: Spökskepp

dessutom så finns det säker vandöda kan göra. detta betyder också att jag inte behöver en arme eller legoknektar asså!
Du tror inte myndigheterna i hamnarna du besöker med ditt skepp blir lite putta om det dyker upp en båtlast med vandöda mitt i deras fina stad? :gremcrazy:

/Rax, undrande

HerrBjörn

Warrior

Du tror inte myndigheterna i hamnarna du besöker med ditt skepp blir lite putta om det dyker upp en båtlast med vandöda mitt i deras fina stad?
Kan nog bli en ganska knivig situation vill jag lova..

men du..
Låter på dig som att det är lätt att animera vandöda..
Detta är en mycket svår process iaf om de ska bli mäktiga..
läs V&N grundligt innan du börjar pressa runt med spökskepp och grejjer..

MovinGalt

Warrior
Det var jag som nämnde 3 milj. för en jargisk skuta. Lite överrivet kanske.
Fast, den kan ha varit något moddad. Ta till att den ska ha lite tuffa egenskaper, spikar smidda av 7 dvärgamästare, plankorna gjorda av endast de högsta av alla träd, välsignad mot havets faror, och så vidare.

/MovinGalt

Kenzui

Warrior
jo det skulle va det. =). jag skulle kunna tänka mig att det kostade det 3milj eftersom det är mycket som ska göras så bara man vill ha en tuff båt så e det dyrt! jaja tack ska du ha! HA DET BRA!!!

Kenzui

Warrior

AHHAHAHAHA den var bra jo jag har tänkt på det mina vandöda ska ju inte synas så mycket om du förstår vad jag menar dom får sitta i luvor underdäck som slavar MOHAHAHAHA!

Kenzui

Warrior
japp du har rätt på så sätt men, jag menar mer på legoknektar jag ska hyra in "riktiga" sjömän också och så ska jag inte lägga till så ofta (självkklart måste man ha mat och diverse annat) men det där med tullar och sånt kajplats har jag inte räknat med :gremcrazy: men ja tack ska du ha! nej juste det där med vandöda. det är inte specielt lätt att animera och sånt men jag har några stycken. jag har spelat med karaktären ett tag så att han är redo för detta.