DoD Köpa hjälteförmågor för erfarenhet

Eichi Sakue

Veteran
Läste runt lite på forumet och såg att några har implementerat antingen att dela ut extra HF under Drakkejsarens hemlighet eller att nån tom hade låtit folk köpa HF för erfarenhet.

Tänkte höra om det är fler som har gjort det, hur det har fungerat och liknande?

Vi delade ut en hjälteförmåga per statyett-del (förutom den första). Det funkade bra. Jag är av åsikten att spelet blir roligare om man får några hjälteförmågor tidigt.

Jag är även positiv till att köpa hjälteförmågor för ERF, men då hade jag nog ändrat så att man köper även färdigheter för poäng istället för att slå för höjningar.

Men vi har faktiskt diskuterat att låta ERF-poäng från drak- och demonslag på färdigheter som maxats till 18 samlas i en pöl som man sedan kan köpa hjälteförmågor för. Eventuellt begränsar vi det till Robust och Viljestark (eller vad de nu heter). Vi har dock inte bestämt exakta värdet man skulle betala.

Jag kör med att man får lägga ett fritt kryss eller kryss från demon/drakslag för den färdighet som är kopplat till den förmågan för att få slå ett Förmåge kryss. 5 lyckade slag på färdigheten så är den upplåst (tvärt om mot höjningen, då det är ju lättare att få en förmåga om man är skicklig och erfaren än nybörjare). Man får bara slå en gång per spelmöte så det gör att en som har tur kan låsa upp en förmåga på 5 spelmöte. Och den statistiken beror ju då på hur högt färdighetsvörde man har i aktuell fördighet.

Back