Nekromanti Köpa Death note DVD samling?

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Tjo! Tänkte bara kolla ifall någon vet var man kan få tag på hela anime serien "Death note" på DVD på en sajt som ni vet är hederlig och pålitlig? Har hittat den på en anime DVD sajt, men jag vet inte om den sajten är att lita på.

Har också en helt annan fråga: Jag har sett relativt billiga anime DVD samligar där hela serier har klämts ihop på 3 DVD skivor (till skillnad från de flesta andra som vanligtvist är runt 6-8 DVD skivor) Enligt rykten jag har hört så är dessa oftast piratkopior, vet någon om detta är sant eller inte?
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Det behöver inte vara piratkopior, men ofta är det det, och är det dessutom region 0... låt oss säga att jag hört av en kompis att det finns ställen i världen där man anser att upphovsrätt är för mesar.

Oavsett moral, så är dessa DVDer oftast ganska taffligt subbade av folk för vilket engelska är ett klart andraspråk. Enligt min kompis, så hade han t.ex. en utgåva av Haibane Renmei textad av någon som hade problem med att skilja på "han" och "hon". Om du förstår japanska är det förstås en annan femma, men det gör inte min kompis.

Erik
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Ok, jo har hört liknande historier... men har ändå lockats då och då av sådana DVD samlingar eftersom de finns i överflöd på tradera till relativt låga priser... Men har aldrig vågat köpa någon, delvist p.g.a. risken för dålig kvalité och delvist p.g.a. min moral sätter sig lite på tvären.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag har sett relativt billiga anime DVD samligar där hela serier har klämts ihop på 3 DVD skivor (till skillnad från de flesta andra som vanligtvist är runt 6-8 DVD skivor) Enligt rykten jag har hört så är dessa oftast piratkopior, vet någon om detta är sant eller inte?"

Resultat: Usel bildkvalité, usel textning som sällan stämmer med vad som sägs och oftast är helt obegriplig. Översatt av banditer och langobarder. Tvi vale.

Nu vet jag inte var man kan köpa serien du var ute efter, eller ens vad de tär för något, men köp inget som ser superbilligt eller superkomprimerat ut. För då lackar du bara på dig själv, i slutändan.


Storuggla, teak
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Oavsett moral, så är dessa DVDer oftast ganska taffligt subbade av folk för vilket engelska är ett klart andraspråk.

Eller japanska... Texten i mina malaysiska PGSM-bootlegs har ganska felfri engelska, men av allt att döma har översättaren ofta bara gissat vad personerna egentligen säger.

Är man petig med sina filmer är det också ett irritationsmoment att animepirater ofta verkar anse att eftertexter och sånt är onödigt bjäfs som man lika gärna kan skära bort.

--
Åke
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Oavsett moral, så är dessa DVDer oftast ganska taffligt subbade av folk för vilket engelska är ett klart andraspråk.
Knepet, har jag hört, är att se till att det är officiella releaser från en känd grupp som man använder som backuper för sin lagligt köpta samling. Dessa releaser håller en jämn och bra kvalité för att det ligger prestige i det.

Annars kan man skaffa den utan undertexter och leta reda på dem separat. Det finns många siter för detta, prova att söka på "undertexter" eller "subtitles".
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Annars kan man skaffa den utan undertexter och leta reda på dem separat. Det finns många siter för detta, prova att söka på "undertexter" eller "subtitles".
Vetdu, den främsta anledningen att... min kompis inte ser mer bootlegs än så är att det är ett jävla jobb. När man kan köpa en subbad, dubbad (när man nu vill det) och snygg utgåva, och inte är en fattig sate.

Erik, och kom inte och säg "ööööh, men det är ju ing' jobb om man kan det?" för varför ska... min kompis lägga ned tid på att lära sig det, när han kan betala folk för att göra det åt honom?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Vetdu, den främsta anledningen att... min kompis inte ser mer bootlegs än så är att det är ett jävla jobb. När man kan köpa en subbad, dubbad (när man nu vill det) och snygg utgåva, och inte är en fattig sate.

Erik, och kom inte och säg "ööööh, men det är ju ing' jobb om man kan det?" för varför ska... min kompis lägga ned tid på att lära sig det, när han kan betala folk för att göra det åt honom?
Det kanske är mer jobb än att komma över något som är lätt att komma över, men mycket som produceras översätts aldrig officiellt eller säljs utanför den inhemska marknaden. Då står man mellan valet mer jobb eller inget att titta på.
 
Top