Nekromanti Köpa D&D 3.5 i Sverige

gegenuber

Veteran
Joined
29 Jan 2011
Messages
18
Location
Göteborg
Går det över huvud taget längre? Tycker mig ha sökt igenom alla hemsidor jag känner till som säljer spel, men kan inte hitta en enda svensk återförsäljare. Är det helt enkelt så att 3.5 sålt slut?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det finns ett spel som heter Pathfinder, som till 95% (eller mer) är DnD3.5, och resten är små förbättringar. Det finns en väldig massa bra tillbehör till Pathfinder, och det sägs att det till och med säljer bättre än DnD numera. För den som vill ha DnD3.5 är det faktiskt det perfekta alternativet, bättre än att faktiskt skaffa 3.5.

Annars tror jag att det är till begagnatmarknaden du får vända dig om du måste ha just 3.5-böckerna. De har inte givits ut av Wizards of the Coast på 4 år (och version 5 är redan på gång).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Som Eksem säger är det PF som gäller.
3.5 sålde slut i butikerna för över två år sen - du får kolla begagnat om det just är Wizards 3.5-böcker du ska ha.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Tradera kan man hitta en del fynd på, alternativt ebay. Sen kanske det finns en och annan bok som man kan hitta i butiker på konvent. Tror också det finns en och annan D&D3.5-bok liggande i butiker som t ex Playoteket (beror på var du befinner dig).
 

gegenuber

Veteran
Joined
29 Jan 2011
Messages
18
Location
Göteborg
Har provat 4e och läst 3.5-SRDn, reglerna i 3.5 känns mer tilltalande.

Har hört mycket gott om Pathfinder, men hade bara någon liten hum om att det var D20. Tackar för svar, ska kolla in det!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
gegenuber said:
Har provat 4e och läst 3.5-SRDn, reglerna i 3.5 känns mer tilltalande.

Har hört mycket gott om Pathfinder, men hade bara någon liten hum om att det var D20. Tackar för svar, ska kolla in det!
Här får du en länk till Pathfinders SRD! Så slipper du köpa grisen i säcken. Själv är jag gammal 3.5-fantast, men har helt gått över till Pathfinder, som i ärlighetens namn är i princip samma sak, fast bättre, och med en levande produktlinje. Till Pathfinder finns det MASSOR av bra äventyr och kampanjer.
 

Cyberhest

Konträr kverulant
Joined
24 Jan 2006
Messages
465
Location
Stockholm
I second that motion!

CP är bäst, väldigt bra sortiment med många gamla grejer som varit out of print i flera år.

I övrigt håller jag fast vid att Pathfinders stora problem är en alldeles för tjock och otymplig regelbok (reglerna är inte uppdelade på tre mindre (relativt sett) böcker som 3.x). Hade det inte varit för den hade jag kanske varit frälsningsbar jag med.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,004
d20 reglerna (3.0 resp 3.5) borde gå att hitta rejält billigt. Att köpa nytt (till nypris) låter ovettigt. Bör finnas massor med exemplar som står och värmer hyllor ute i stugorna.

Fördelen med Pathfinder har inte med Pathfinder självt att göra, utan är istället att Paizo gör bra äventyr (i motsats till WotC som gör rövusla äventyr om ni ursäktar franskan).

Regelmässigt är Pathfinder inte särskilt imponerande. Precis som 3.5 kunde inte konstruktörerna hålla fingrarna borta utan ändrade tusen smådetaljer utan att (i de flesta fallen) blev någon egentlig förbättring.

Se det som att Pathfinder är exakt samma spel som 3rd Edition fast med två vändor av errata och uppdateringar så blir du inte besviken. Största fördelen med själva reglerna skulle jag säga är helt enkelt att spelet är in print.
 
Top