Nekromanti Köpa billig terräng?

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
Jag är på jakt efter vettig billig terräng till figurspel, främst träd och kanske några stenar samt en sådan där grön filtmatta som man har som underlag. Var finner man lämpligast sådana? Jag har kollar på warhammer-grejor men de är rätt dyra och jag tycker över lag inte de ser så vidare bra ut.

Några tips?
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,542
Location
Slätta
Ok, jag har nu inhandlat en citadels battle map för 250 spänn, men jag är fortfarande i desperat behov av träd. Wow träden kostar 150 pix st och ser rätt sköra ut... Ingen som har några schysta förslag på budgetaltenativ?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Är lite osäker på hur man får tag på dem, men terrängen till modelljärnvägar kan möjligen vara billigare än GWs ganska dyra grejer.

Skalan du är ute efter borde vara... S (föredragsvis om man har Warhammer-skalan) eller 4mm/00 Gauge. Enligt de här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_figure_%28gaming%29
http://en.wikipedia.org/wiki/Rail_transport_modelling_scales

Det verkar dock som S är vanligast i USA - och därmed kan vara ganska dyr - medan 00 är vanligast i Storbritannien.

Problemet blir då: var kan man hitta de här? Är de egentligen billigare? Tror det till viss del beror på hur nogräknad man är - är tyvärr inte väl bevandrad när det gäller modelljärnvägar. Kanske kan vara värt att ta en titt på ebay?
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Ram said:
Det får bli ett Small pine wood. Inte billigt, men enkelt... :gremsmirk:
Har ett ruined temple av battlefield in a box. Lite tyngre, men helt färdigt, och alltså awesome.

Kom ihåg att jag köpte en hög gjuten plast-terräng på något konvent för ett tag sedan i en affär. Själva grejerna var riktigt billiga - köpte saker som tornruin, söndrigt tempel, en del improviserade barrikader o s v. Man får måla och flocka själv, men priset var det inget fel på - tror den dyraste grejen jag köpte gick på en 75 kronor. Tror det var SydCon förra året.

Prisproblemet med de här var att frakten var ganska dyr, så om man inte köpte dem i butik sköt priset iväg en del.

Minns inte några träd dock. Även om det är lite sent att komma ihåg det här nu.

Edit: Tror faktiskt det kan ha varit Kulturkommissariatets grejer där. Hm.
 
Top