Nekromanti Köp rollspel > Avalon Games > 1$ per bok

shotgun_ramadan

Fåntratt
Joined
2 Feb 2010
Messages
152
Location
Wroclaw, Polen
Idag (lördag) firar Avalon Games at man nått 600 produkter genom att sänka priserna enbart idag - 1$ per PDF-produkt. Bara ett litet tips.

Bland deras grejer kan jag rekommendera bl.a. Crime Network (mafia-rollspel) och Terror Network (Anti-terror)

Avalons produkter hittar ni här.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
En dollar är väl ungefär vad jag skulle gett för Terror Network så till det priset kan till och med jag rekommendera det :gremgrin:


Storuggla, våldamt underimponerad
 

shotgun_ramadan

Fåntratt
Joined
2 Feb 2010
Messages
152
Location
Wroclaw, Polen
Storuggla said:
En dollar är väl ungefär vad jag skulle gett för Terror Network så till det priset kan till och med jag rekommendera det :gremgrin:
Haha, ja... Det lär väl knappast vinna några priser, men ger lite inspiration till de som vill ha contemporary action. Tilläggsböckerna är desto bättre - Operation Hydra-kampanjen har en hel del trevliga inslag, och en bok med genomgång på olika moderna organisationer (FBI, MI6 mm) är aldrig fel. Och definitivt värt en dollar styck i mina ögon.
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Tja, jag köpte ingenting, men deras katalog med design elements gav fina uppslag till framtida petande med rollformulär etc.

Och en del tips om vad man inte ska göra. Är så dödligt trött på t.ex. vit text mot färgglad bakgrund i rollspelsböcker, läsbarheten blir ju noll!
 

shotgun_ramadan

Fåntratt
Joined
2 Feb 2010
Messages
152
Location
Wroclaw, Polen
Själv köpte jag Lightspeed, Far Avalon, Terror Network - Agency Resources och Wizards & Gunslingers. Rätt nöjd faktiskt.

Ja, de har ju en tendens att ha jäkligt ful design, och framför allt fula bilder. Majoriteten av artworken är CGI från början av 90-talet, clipart eller lågstadiekonst. Kan man ignorera det kan man kanske hitta något.
 

shotgun_ramadan

Fåntratt
Joined
2 Feb 2010
Messages
152
Location
Wroclaw, Polen
Jag tror de gör supplement till andra lir ja, och de pysslar mycket med brädspel. De är knappast särskilt bra, men vissa guldkorn kan man nog hitta. Måste säga att Lightspeed (med supplement) verkar vara ett riktigt trevligt rymdoperaspel, om man gillar Fuzion.
 
Top