Nekromanti Köp min bråte nu så jag slipper flytta den.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
  • Rules Compendium - Med reglerna
  • Heroes of the Forgotten Kingdoms - En spelarbok
  • Heroes of the Fallen Lands - En spelarbok till!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag kan påpeka för hugade spekulanter att Heavy Gear 2 är den bästa versionen av Heavy Gear. Vi spelade skiten ur det spelet när jag var ung och hade en spelgrupp som inte hade liv. Första versionen var helt okej, andra versionen filade till några regelkonstigheter och gav bättre layout och tredje och sista korrlästes av en dysfunktionell valross och lade till en onödig regelkomplikation som inte ens utgivarna kunde beskriva hur den skulle fungera i spel.
Men tvåan, det var kul skit.


Storuggla, pew pew boom tjoff klonk stuts
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Storuggla said:
Jag kan påpeka för hugade spekulanter att Heavy Gear 2 är den bästa versionen av Heavy Gear. Vi spelade skiten ur det spelet när jag var ung och hade en spelgrupp som inte hade liv. Första versionen var helt okej, andra versionen filade till några regelkonstigheter och gav bättre layout och tredje och sista korrlästes av en dysfunktionell valross och lade till en onödig regelkomplikation som inte ens utgivarna kunde beskriva hur den skulle fungera i spel.
Men tvåan, det var kul skit.
Frågan är: Gör man något utom att slåss i sina mechas? Jag har letat länge efter ett mecharollspel som funkar som rollspel och inte bara figurspel, och är definitivt intresserad av att se hur ett sånt ser ut. Själva dragningskraften i såna spel brukar ju vara balla mechas, och mechas gör ju sällan annat än att slåss på ett eller annat sätt...
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Lyssna på ugglan och köp Heavy Gear.

Also, alla ni som hade köpt grejjer i morse har nu fått paketen skickade. Gissar att de dyker upp i slutet på veckan.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Frågan är: Gör man något utom att slåss i sina mechas?"

Öh... alltså... vad krävs för att du ska anse att ett spel stöder något annat än att bara slåss i mechas? VI spelade en hel del utanför dem, med även med dem. Men det är ju så vansinnigt anekdotiskt att jag skäms för att säga det.


Storuggla, flytta på dig jag ska koka te
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag litar på ugglan och köper Heavy Gear."

Ha i åtanke att det var typ... 19-20 bast sedan jag senaste ens läste det :gremlaugh:


Storuggla, caveat doge
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Storuggla said:
"Jag litar på ugglan och köper Heavy Gear."

Ha i åtanke att det var typ... 19-20 bast sedan jag senaste ens läste det :gremlaugh:


Storuggla, caveat doge
Är det kasst så bör du se dig om när du går ut. :gremwink:
 

mars

Veteran
Joined
5 May 2011
Messages
85
Sorry, men är detta köp/säljforum tänkt som ett chattforum...?
 
Top