Nekromanti Kön,beställningar etc... aningens OT..

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
OK. Första frågan är ganska enkel, är Tove en kvinna eller man?
Min kompis och jag har en liten dispyt angående könet på Tove. Han hävdar bestämt att de (anders o TOVE) är bröder, medans jag hävdar att de är gifta. skulle gärna få lite klartecken i frågan, tack.

Second, vår fina bestälnning kom på fredagen (phew!, vi slapp vänta till måndan..)men som väntat saknades ett figurpack. när och HUR kommer det? det var tillflligt slut när vi beställde för typ tre veckor sen, och det var Kofösare 2.

när jag ändp är igång, hur lagligt är det att kopiera upp era rollformulär? (de fyrsidiga) har säkert missat nån 'får enbart kopieras för ensklit bruk etc' nånstans, men har de inte här just nu och vll gärna veta. Iofs kommer jag nog att kopiera ändå, fram tills att de går att köpa från er (bättre papper, snyggare med färg)) men kan vara bra å veta.
tacksam för lite svar...
Fogge

Jag vet att jag har rätt!
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Quinna...

Jag kan tyvärr endast svara på fråga ett; Tove är en
kvinna. En god vän till mig var också tveksam, men jag
visste säkert. Har nämligen sett henne. :gremsmile: Det är ett ganska
ovanligt namn...

Jag kan dock ställa ytterliggare en fråga till A&T angående
rollformulären, jag har nämnt det förut med de har avsikt-
ligt(?) undvikt att svara; Kommer de nya formulären se ut
som de gamla?
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"OK. Första frågan är ganska enkel, är Tove en kvinna eller man?
Min kompis och jag har en liten dispyt angående könet på Tove. Han hävdar bestämt att de (anders o TOVE) är bröder, medans jag hävdar att de är gifta. skulle gärna få lite klartecken i frågan, tack."


Är det en förolämpning? Jag tolkar det inte som det, utan mer som okunskap är kvinna (född Poon, om jag tolkat allt rätt). Gift med Anders Gillbring (träffades första gången på GothCon har jag för med för ett antal år tillbaka).

"när jag ändp är igång, hur lagligt är det att kopiera upp era rollformulär? (de fyrsidiga) har säkert missat nån 'får enbart kopieras för ensklit bruk etc' nånstans, men har de inte här just nu och vll gärna veta. Iofs kommer jag nog att kopiera ändå, fram tills att de går att köpa från er (bättre papper, snyggare med färg)) men kan vara bra å veta.
tacksam för lite svar..."


Man får kopiera det för eget bruk. Sedan står det också i upphovsrättslagen att man får dra kopia för eget bruk som säkerhetskopia (dock måste man äga verket ifråga).

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Tove är i högsta grad en kvinna, och vi är gifta:) (Däremot är din kompis inte den förste som fått för sig att vi är bröder... Många som aldrig har träffat oss verkar ha fått för sig det, kanske för att det varit så ont om kvinnliga rollspelskonstruktörer)

Enligt uppgift från vår leverantör skall de äntligen ha skickat grejerna från England - i fredags, vilket är mer än två månader sent:-(

Man får kopiera hur många rollformulär man vill för eget bruk (och den egna spelgruppen, naturligtvis). Skulle du däremot börja sälja kopierade rollformulär skulle vi bli lite sura;-)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Är det en förolämpning?
hmm jag är förolämpad av dig.. /images/icons/wink.gif
nä jag spelade som sagt figurspelet på SydCon med en kvinnlig figur vid namn Tove. och eftersom hon kunde reglerna asbrrrra och verkade vara en sorts SL till figurspelet(hon hjälpte alla med regler osv typ...), så drog jag mina slutsatser. Kalcidis hävdade dock bestämt att det stod 'bröderna Gillbring' i en rescension/nyhetsgrejjsimojja om hur Western kommit till. Men, som alltid hade jag rätt. MUHAHAHAAAA /images/icons/smile.gif

Jag vet att jag har rätt!
 

Shotgun Slim

Veteran
Joined
27 Aug 2000
Messages
37
Location
Fort Madison, Iowa
Re: Que!!

Man måste ha något straff för att man överger en trevlig spelgrupp tycker jag, att hålla inne med hemligheten om nytryck av rollformulär kan väl vara passande... :)

pang, pang
/Shotgun Slim (Shady)
 
Top