Nekromanti Känsligt ämne

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Jag vet inte riktigt hur sugna människor är på att diskutera detta, men jag lägger ändå fram ett enligt mig intressant förslag på en diskusion, detta är en fråga som min dagdrömmande hjärna har falligt in på ett antal gånger och jag och mina vapendragare har även språkat om det under sena nätter vid med god hjälp av våra kära vänner bägarna ( jag tror att vi inte är de enda).
Nu släpper jag frågan:
Njuter kentaurer av sitt sexsliv, eller är det endast inriktat på fortplantning, och om de nu har sex för mer är avels skull, hur varierat kan det bli?
(Hoppas att ni inte blir stötta av ämnet men jag finner det intressant på en seriös nivå)

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
"Njuter kentaurer av sitt sexsliv, eller är det endast inriktat på fortplantning, och om de nu har sex för mer är avels skull, hur varierat kan det bli?"
Varför skulle de INTE tycka det är, öh, kul?


Oralsex borde åtminstone fungera. Analsex också - två typiska mänskliga sexuella aktiviteter som åtminstone i vår värld är inriktade på allt annat än fortplantning. Eftersom du ville ha en _seriös_ debatt vill jag inte gå in på detaljerade anatomiska diskussioner om saken... ;-) (Fast den som vill spela kentaurisk sexatlet har väl större nytta av fördelen Ormmänniska, eh, Ormkentaur, än motsvarande mänskliga eller fauniska karaktärer.)

Vad sedan den enda kentaurkultur vi känner till (nomaderna på Kentaurstäppen) tycker om sex vet vi inte så mycket om, inte heller vad andra folk _tror_ om saken (även om människors fantasi är vad den är, så det finns säkert hårresande historier om mänskliga slavar och kentaurer, t.ex., eller kentaurer och hästar). Jag vet inte varför de skulle vara några dunder-puritaner, men annars har jag svårt att komma på något...

De är visserligen Gondicas enda rasister i modern mening, men några tabun mot umgänge med vad de betraktar som de Lägre Stående Folken lär inte vara nödvändiga, t.ex. Och de är en utpräglad krigarkultur, men sådant kan leda till såväl homofobi (vikingar, minotaurer) som uppmuntran till manlig homosexualitet (spartaner, zakier) så det blir bara gissningar.

En faktor är att en kentaurkille kan behöva viss självkontroll för att inte visa offentligt att han blir kåt; det kan ses som ett anständighetskrav att man uppnår sådan såsom vuxen hingst. Många mänskliga kulturer i verkligheten är förvånansvärt pryda fastän de bär väldigt lite kläder, och just självdisciplin känns lite kentauriskt.

_Där_ har vi en Mörk Hemlighet (hemlighet?) för rollen Kentaurnomad som heter duga! (Sorry, nu blev det oseriöst...)

Nightowl

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Nästan kusligt... <I>Igår kväll</I> kände jag mig tvungen att provrita ett par kentaurer som gör det, bara för att kolla hur det egentligen ser ut, och nu idag kommer det här.
Känsligt, måhända, men generellt håller jag med Ymir på Eon-forumet i ämnet; kärlek och sex hör till karaktärsspelande och är ett utmärkt sätt att göra figurer mer mångbottnade och trovärdiga - personer utan sexualitet känns som om de mest är gjorda för att gå och röja monster i grottor.

<I>Oralsex borde åtminstone fungera.</I>

En anatomisk detalj, dock - oral penetration <I>funkar</I> liksom inte om man har mänskomunnar och hästgenitalier... (-:

<I>Vad sedan den enda kentaurkultur vi känner till (nomaderna på Kentaurstäppen) tycker om sex vet vi inte så mycket om,</I>

Ska de vara lite mongoliska rent allmänt så kunde de väl följa den gamla asiatiska klyschan? Hyschysch offentligt, men ganska sinnligt avancerat bakom tältduken/efter mörkrets inbrott - och ofta rätt hierarkiskt; ledarna underhålls av en skock fagra töser, unga krigare blir kallade till högstående damer om natten...
Där ser jag också en möjlighet till "avel"; om en yngling har visat framhovarna i strid eller på annat sätt, kanske han belönas med att paras ihop med en lämplig frisk tös av sin överordnade.

<I>(även om människors fantasi är vad den är, så det finns säkert hårresande historier om mänskliga slavar och kentaurer, t.ex.,</I>

Där kan viss kulturkrock också spela roll - har man husslavar använder man dem säkert till att tvätta, rykta och putsa sig (och kentaurer <I>kan</I> ju inte tvätta sina intima delar själva), vilket termaliska slavar/slavinnor nog upplever som rätt kinky.  Är det slingrigt umgänge på gång kan de nog ibland få sitta bredvid och vara beredda att assistera härskarparet också.

En detalj man kan notera är förresten att kentaurer ju inte använder kläder... så varför skulle de låta sina slavar göra det? Mjukfotingarna kan väl ha nytta av <I>skor</I> men det där andra fyller väl inget syfte, och sen kan de ju smuggla knivar och elände under sånt.

<I>En faktor är att en kentaurkille kan behöva viss självkontroll för att inte visa offentligt att han blir kåt; det kan ses som ett anständighetskrav att man uppnår sådan såsom vuxen hingst.</I>

Bör i viss mån gälla ston också; med stora och bakåtriktade genitalier är det nog inte så svårt att lägga märke till om en tjej går och tänker på annat.

Så sammanfattningsvis: Sinnlig njutning, lägre tillfredsställer högre, inget man låtsas om offentligt.

--
Åke, som har klart svårare att sätta fingret på vad <I>tritonerna</I> kan tänkas tycka om sex. De är ju iofs rätt nyfikna av sig...
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Nästan kusligt... Igår kväll kände jag mig tvungen att provrita ett par kentaurer som gör det, bara för att kolla hur det egentligen ser ut, och nu idag kommer det här.
Iom att du nog en av de få människor som faktiskt har sett två kentaurer ha sex undrar jag hur nära deras mänskliga delar kom under själva akten. En annan tanke är om hästar dvs kentaurer kan ha sex liggande ( tvivlar själv på det, men hade inte hört talas om oxskor så man kan aldrig vara säker), ty det kan nog bli ganska uttröttande för en kentarisk eftertraktad avelskrigare som får smyga mellan tälten på natten och ska visa framfötterna och bossa med slavarna på dagen, om han konstant måste stå upp.

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
"Där kan viss kulturkrock också spela roll - har man husslavar använder man dem säkert till att tvätta, rykta och putsa sig (och kentaurer kan ju inte tvätta sina intima delar själva), vilket termaliska slavar/slavinnor nog upplever som rätt kinky."
Å andra sidan kan det vara något man låter någon som Betyder Något För En göra; att hjälpa till att vaska den andres bak och genitalier kan vara tecken på intimitet. (I rollspelet Lace&Steel sköter kentaurer ("half-horses") som är älskare eller nära vänner om varandras svansar. Där har de dessutom brunstperioder, precis som hästar. Människor undviker kentaurbyar under Vissa Veckor, då de _vet_ att männen ägnar sig åt att slåss och knulla, i den ordningen...)

"Är det slingrigt umgänge på gång kan de nog ibland få sitta bredvid och vara beredda att assistera härskarparet också."
'Slav! Jag har FASTNAT!'
Snacka om utsatt läge... :)

"En detalj man kan notera är förresten att kentaurer ju inte använder kläder... så varför skulle de låta sina slavar göra det? Mjukfotingarna kan väl ha nytta av skor men det där andra fyller väl inget syfte, och sen kan de ju smuggla knivar och elände under sånt."
Iofs. Å andra sidan är ju mjukfotingar veka kräk som behöver kläder när det blir kallt och blåsigt, så mantlar är ju ett alternativ.
Å tredje sidan ser man märkningar på slavar bra mycket bättre om de är nakna. ;-P

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
"...ty det kan nog bli ganska uttröttande för en kentarisk eftertraktad avelskrigare som får smyga mellan tälten på natten och ska visa framfötterna och bossa med slavarna på dagen, om han konstant måste stå upp."

-Jag orkar inte, kan vi inte lägga oss ned...?
-Bah! Vekling! Ut ur min yurt!

;-)

Jag tror inte hästar kan ha sex liggande, fast liggande kentaursex kan kanske vara motsvarigheten till mysko kama-sutra-ställningar, eller den sortens sex i porrfilmer där fölk verkar vara, öh, ambidextriösa vad gäller hur många de kan serva...

Hästar är gjorda för att stå och gå mycket, och det är antagligen kentaurer också. Kom ihåg att världens mesigaste kentaur (UTH 10) på Gondicas grova egenskapsskalor ligger snäppet över en genomsnittlig människa och snäppet under världens tuffaste karl, medan en genomsnittlig kentaur (UTH 12) är tuffare än en människa kan bli. För att inte tala om STY...

Kom ihåg att eventuell uttröttning pga av stående knull gäller tjejerna också, för övrigt, och jag undrar om att ha en häststor typ som ligger och dunkar på en är bättre. (Bitanke: Eftersom kentaurer är mer framtunga än hästar måste de ha lite annorlunda muskler för att kunna resa sig. De kan ju iofs balansera med armarna...)

Nightowl, kan knappt vänta tills Gondica får en IT-revolution. Tänk er deras XXX-rated webbsajter... ;-)

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Iom att du nog en av de få människor som faktiskt har sett två kentaurer ha sex undrar jag hur nära deras mänskliga delar kom under själva akten.</I>

Faktiskt ett ämne som är lite öppet för diskussion... Om han sträcker ut sig över hennes rygg förskjuts han lika mycket bakåt som bredden på hans bakben - så om han är lite större än henne kan han luta sig framåt och krama henne bakifrån. (Annars får han väl ta ett brottargrepp kring hennes mellangärde eller nåt.)
<I>Men</I> då får hon också ta emot större delen av hans vikt på ryggen. När hästar parar sig behåller hingsten ofta det mesta av vikten på sina bakben, men hamnar då också i en ganska upprätt ställning som skulle placera kentaurernas mänskliga delar minst en meter ifrån varann - och where's the fun in that? Som varande sapienter misstänker jag att de gillar att kunna vänslas, men då blir nog tjejen också rätt så mör i benen; det inträffar säkert att hon knäar under själva akten.

Så sammantaget börjar jag undra om de inte ganska ofta använder hjälpmedel i form av pallar eller nåt som han kan sätta ner frambenen på.

<I>En annan tanke är om hästar dvs kentaurer kan ha sex liggande</I>

Rent fysiskt borde det väl <I>gå</I> med lite akrobatik. Antingen med tjejen liggande "rakt" med buken mot backen, eller (mer avancerat) nåt sorts sprattel på sidan. Vill de kan de säkert testa med den ena på rygg också; överkroppen ska iaf rent fysiskt gå att vinkla framåt vid behov.
Som Nightowl sa, lite Kama Sutra blir det, men sapienta varelser kan grunna fram rätt mycket som en häst aldrig skulle komma att tänka på.

Angående framtunghet påstod jag förresten i den där Anatomiska Översikten att "de har en tyngre bakkropp [än hästar] för balansens skull, men om man inte tittar efter tänker man inte på det."

--
Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>"har man husslavar använder man dem säkert till att tvätta, rykta och putsa sig"
Å andra sidan kan det vara något man låter någon som Betyder Något För En göra; att hjälpa till att vaska den andres bak och genitalier kan vara tecken på intimitet.</I>

Subjektivt, förstås, men jag tycker inte det <I>låter</I> särskilt kentauriskt. Däremot en kentaur som väntar i regal pose, omsvärmad av 1T6 slavar som med nervöst flackande blickar snyggar upp honom/henne inför kvällens heta möte...

Att skrubba varandra som socialt band känns mer som minotaurerna - fast det kanske är bergsbor från ett annat spel som spökar.

--
Åke
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
"Subjektivt, förstås, men jag tycker inte det låter särskilt kentauriskt. Däremot en kentaur som väntar i regal pose, omsvärmad av 1T6 slavar som med nervöst flackande blickar snyggar upp honom/henne inför kvällens heta möte..."

Jo, ja, jag förstår, men det känns lite som om... tja, en kentaur som får hjälp med genitalhygienen av en människa känns för mig (subjektivt, ditto) lite som om en fin herre från Södern i Western skulle ha en negerslav som tvättade snoppen på honom innan han går och uppvaktar miss Scarlett. Att bli ryktad och borstad, jo, men sexualhygien... Jag tänker nog inte tillräckligt mycket som kejsar Ming av Mongo - jag kan inte se att någon annan än möjligtvis en doktor skulle få röra min dolme om det inte rörde sex. Jag kommer visserligen åt mina genitalier själv, men...

Iofs ger det förutom din vision möjligheten för den som blir slav hos kentaurerna att ta hämnd på ett _mycket_ otrevligt sätt... ;-) Att låta någon pyssla om sin pung när man ser och kontrollerar denne väldigt dåligt känns väldigt utlämnande. Man kan ju alltid plantera två hovar i plåten på en slav som tar i för hårt, men ändå. Hästar tycker inte om att man pysslar just bakom dem, det gör dem nervösa. Jag tänkte att kentaurer kunde tycka på samma sätt och inte lämnar det i handen på mjukfotingar.

Sedan har vi ju alla stackars kentaurer som inte äger slavar, förstås - det är väl inte varje herde som har en. Men de har väl släktingar som kan hjälpa dem. Eller kanske deras kamrater. ("Özkök, jag har en kardborre i svansen. Kan du ge mig ett handtag?")

Också intressanta möjligheter för kentaur-RP som nyligen hamnat i Vidonia, och inte är så vana än... Hur klarar de av det? Är snopp- och mutt-tvätt en slavsyssla, ber man sina mänskliga vänner om sådant, eller tycker man då att detta vore att förolämpa dem?

Nightowl, som till synes inte kan bestämma sig

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Hybris

Veteran
Joined
7 Aug 2000
Messages
139
Re: Känsligt ämne, vad händer sen då?

När kentaurerna väl har haft lite tälttango och tiden för fölning kommer, hur ter sig detta och hur snabbt utvecklas ett kentaurföl. Ett hästföl kan ju gå efter ett par timmar (om det ens är så lång tid) medan ett människobarn tar flera månader på sig. Det kanske är lättare för ett hästföl att balansera sig fyrbenta kropp än en människobäbis med sina små knubbiga ben, men kentaurer känns ganska tunga, och ifall de har samma otympliga kropsliga proportioner som en människobäbis t.ex jättehuvud och späda lemmar ser det mörkt ut.
Varning för en stor procent hjärnskadade kentaurbarn!...eller?
Ps Dock borde väl kentaurer sakna fontanell Ds

"Om du beger dig ut på tigerjakt, förvänta dig en tiger"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Känsligt ämne, vad händer sen då?

<I>När kentaurerna väl har haft lite tälttango och tiden för fölning kommer, hur ter sig detta och hur snabbt utvecklas ett kentaurföl.</I>

Har faktiskt tagits upp en gång; se <A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...=expanded&sb=5#Post27814">här</A>. -- Åke
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Nu är vi alltså inne på ett delvis <I>annat</I> känsligt ämne. (-:

<I>Jag kommer visserligen åt mina genitalier själv, men...</I>

Precis! Kentaurer gör det inte, och <I>har aldrig gjort det</I>, så det torde betraktas med lite andra ögon i deras kultur. De kanske tycker mänskor och andra är konstiga som tvättar sig själva bafföratt de kan det rent fysiskt.
Samtidigt har ju människor inga större tabun mot att t.ex låta någon annan borsta ens hår...

<I>Iofs ger det förutom din vision möjligheten för den som blir slav hos kentaurerna att ta hämnd på ett _mycket_ otrevligt sätt... ;-)</I>

Nu tror jag iofs inte att man sätter någon slav att jobba med ens personliga hushåll öht om det inte är en person som är foglig och man har bra pli på. Fnyser man ska de hoppa en halvmeter.

<I>Sedan har vi ju alla stackars kentaurer som inte äger slavar, förstås</I>

Om man inte har nån partner men är för gammal för att låta mamma göra det så kan jag iofs tänka mig det som en typisk syssla syskon emellan. Och om syrran nyper en på pungen kan man ju alltid ge igen senare. (-:
Krigare ute på härtåg <I>beordras</I> säkert skrevsvabba, rykta och putsa hovar på varann inom ramen för vanlig fälthygien.

<I>Också intressanta möjligheter för kentaur-RP som nyligen hamnat i Vidonia, och inte är så vana än... Hur klarar de av det?</I>

Förslagsvis söker de upp nån lokal stalldräng/piga som kan svabba en för nån ertug. En kentaur är ju rätt imposant, så de lär bli för uppskrämda för att kvirra också.

--
Åke
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,711
Location
Värnhem, Malmö
IT-revolution utan elektricitet?

Eftersom elektricitet inte är möjligt i Pangaia, hur skulle en IT-revolution funka? Perversa bio-tekniska varelser som skickar över vitalisenergier genom långa organiska kablar och sedan projicerar meddelanden som kodats in i dem på en kameleont-aktig skärm? IT är för aristosofer, inte mekanurger!

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: IT-revolution utan elektricitet?

Personligen tror jag att det går att använda vitalis-nätet för att kommunicera, och att det inte behöver innebära ultravitalisering.

Sedan vet vi inte vad man kan kommunicera med istf elektricitet; _ljus_ (ett annat eldsfenomen) finns definitivt i Gondica, så någon kan uppfinna optiska fiberkablar. Och vi vet inte vad man kan göra på atomnivå över huvud. Vi har mekanurgisk fysik (mekanurgi) och mekanurgisk kemi (alkemi) samt mekanurgisk sociologi (Ranlega tar-Kosturs privata teorier), men vi har ingen mekanurgisk atomfysik (än). Vem vet vad man kan göra med den "ferriska fluxen" (magnetism)?

Själv tänker jag skjuta upp IT-revolutionen tills jag kommit på hur gondicisk rymdfart borde fungera - Gondica 1175, eller nåt. ;-)

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,711
Location
Värnhem, Malmö
Re: IT-revolution utan elektricitet?

Just mottagningsmekanismerna är nog enklast att göra som styggelser, men jag kan tänka mig ett system för att förändra flogistonet i ett föremåls sammansättning så att ett meddelande projiceras.

Tänkte för övrigt på en intressant, om än inte helt seriös, idé som till viss del kan vara ett substitut för TV: vitalismanipulerade, små (ca 5 cm) skådespelare som förvaras i en låda, varpå man när man så önskar kan se ett urval av olika pjäser :gremsmile:.

Och då har jag inte tänkt på késem och dan-shi än...

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: IT-revolution utan elektricitet?

<I>vitalismanipulerade, små (ca 5 cm) skådespelare som förvaras i en låda, varpå man när man så önskar kan se ett urval av olika pjäser :gremsmile:.</I>

Nån mer som sett 'Frankensteins brud'? (-:

(Iofs får jag vaga kopplingar till den gång jag råkade trycka in Shift-tangenten när jag skrev ner en SLP:s värden, så istället för 175 cm stod det "Längd: 1/4 cm". Det var en <I>riktigt</I> kortväxt jäkel...)

--
Åke
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,711
Location
Värnhem, Malmö
Re: IT-revolution utan elektricitet?

"Nån mer som sett 'Frankensteins brud'? (-:"

Faktum var att jag tänkte mer på den agateanska teknologin i "Discworld", fast där är det i och för sig smådjävlar som utför allehanda saker, ofta dåligt.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 
Top