ad-hoc... aaaaaaaad-hoooooooooooooc
Jag vet vad du menar... är det verkligen hållbart att driva en stad ute i ödemarken med grisskit? Hur mycket foder krävs det, är det verkligen realistiskt? Bra frågor, men coolt är det i alla fall... med grisar alltså... eller... kanske inte coolt men nu var det så i Mad Max... så...
Ofta känner jag mig nedtyngd av att hitta vettig ballans mellan en stads storlek och det kultiverade landet runt omkring, men jag vet att när det väl ska spelas så lär fan inte spelarna bry sig, knappt ens om det helt saknas uppodlat land kring en stor stad... såvida man inte säger "Det UNDERLIGA och MYSTISKA är att ni inte ser några bondgårdar omkring Horfahof"...
Dock tycker jag att detaljer som handelsvägar, ekonomiska förhållanden etc är värdefulla för att skapa intressanta äventyr och händelser med vittgående konsekvenser... personligen tycker jag att upptrissade handelskrig är coolare än rena grotto-ta-ditt-land-från-dig-krig... mycket för att det är bajstråkigt att rollspela fältslag... men nu glider jag från ämnet...
Detaljer är kul och bra... men var itne rädd för att dra till med en saftig ad-hoc... som... odöd arbetskraft... portaler till elddimensioner eller vad det än kan vara som krävs för att världen ska fungera...
Kanske inte var vad du var ute efter, men det var fan vad du förtjänade!!!